رئال مادرید برترین تیم با بیشترین قهرمانی، بیشترین برد، بیشترین باخت، بیشترین گل زده، بیشترین گل خورده، بهترین تفاضل گل و درنهایت بیشترین امتیاز در تاریخ مسابقات جام باشگاه‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپاست

طرفداری | لیگ قهرمانان فصل 24-2023 آخرین دوره از مسابقات با مرحله گروهی 32 تیمی است چرا که یوفا اعلام کرده از فصل 25-2024، این مسابقات با حضور 36 تیم و به روش لیگ سوئیسی برگزار خواهد شد.

تا ساعاتی دیگر قرعه‌کشی مسابقات لیگ قهرمانان در فصل 24-2023 شروع خواهد شد و علاقه‌مندان به فوتبال می‌توانند بار دیگر شاهد مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان باشند. به همین بهانه در این مطلب قصد داریم تا شما را با جدول امتیازی 20 تیم برتر این رقابت‌ها آشنا سازیم. در ابتدا به سراغ فرمت کلی این مسابقات که شامل جام باشگاه‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپاست می‌رویم و در ادامه نگاهی به جدول امتیازی لیگ قهرمانان اروپا می‌اندازیم.

جدول امتیازی تاریخ جام باشگاه‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا

رئال مادرید با کسب 14 عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم حاضر در این مسابقات است و به همین دلیل نیز در تمامی دوران برگزاری این رقابت‌ها این تیم بیشترین امتیاز ممکن را کسب کرده است. رئال مادرید دارای بیشترین برد (283 پیروزی) و البته بیشترین باخت (110 شکست) در این مسابقات است و درنهایت با 930 امتیاز و تفاضل گل 522+ در صدر برترین تیم‌های تاریخ این مسابقات قرار گرفته است. پس از رئال مادرید، بایرن مونیخ با 747 و بارسلونا با 646 امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

جدول امتیازی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

در این جدول نیز رئال مادرید در صدر برترین تیم‌های مسابقاتی که فقط با نام لیگ قهرمانان اروپا یا چمپیونز لیگ برگزار می‌شود، قرار گرفته است. اما اختلاف تیم دوم در این جدول که بارسلوناست، با رئال مادرید فاصله امتیازی اندکی است که نشان از عملکرد خوب بارسلونا در این رقابت‌ها می‌دهد. رئال مادرید با 602 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و پس از این تیم، بارسلونا با 559 و بایرن مونیخ با 555 در رده‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.

بیشتر بخوانید: تمام تیم‌های قهرمان جام باشگاه‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا / جدول کامل