به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس روز گذشته در شرایطی استقلال خوزستان را در خانه شکست داد که در نیمه اول با نتیجه ۳-۰ بازنده به رختکن رفته بود و هواداران این تیم از پیروزی در این بازی ناامید شده بودند. با این وجود سرخ‌ها در نیمه دوم و پس از ده نفره شدن حریف چهار گل به ثمر رساندند و سه امتیاز بازی را کسب کردند تا با توجه به توقف استقلال برابر نساجی به صدر جدول صعود کنند.

حمید درخشان در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص این بازی صحبت کرد و مصاحبه‌های اعضای تیم استقلال پس از تساوی برابر نساجی واکنش نشان داد.

* اشتباهات فاحش خط دفاعی باعث دریافت سه گل شد
درخشان در ابتدا گفت: در نیمه اول اشتباهات فاحش خط دفاع باعث دریافت سه گل شد. متاسفانه عدم هماهنگی و عدم پوشش لازم باعث شد که پرسپولیس روی اشتباه سه تا دفاع‌های خود سه گل بخورد‌‌. وقتی شما سه گل می‌خورید، شرایط برایت سخت می‌شود. در چنین شرایطی تیم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و شما را به هم می‌ریزد اما در نهایت اتفاق خوبی که در نیمه دوم رخ داد این بود که نقاط ضعف پرسپولیس پوشش داده شد و تعویض‌ها کمک کرد تا تیم شکل و ثبات بهتری پیش برود و فشار را روی دروازه حریف بیشتر کند. وقتی شما به دروازه حریف فشار می‌آورید، طبیعتا دفاع‌ها اشتباه می‌کنند و نمی‌توانند فشار را تحمل کنند. همین موضوع باعث شد که استقلال خوزستان اخراجی بدهد و در خط دفاع دچار ناهماهنگی شوند.

* پرسپولیس فشار آورد و تمرکز حریف را به هم زد
وی افزود: استقلال خوزستان در نیمه اول خیلی خوب بازی کرد و به صورت حساب‌شده و منطقی از اشتباهات خط دفاعی پرسپولیس استفاده برد اما در نیمه دوم، این پرسپولیس بود که فشار را زیاد کرد و تمرکز حریف را به هم ریخت. وقتی تمرکز یک تیم به هم بریزد، ممکن است اخراجی بدهد، خطا کند، تمرکز نداشته باشد و تیم حریف هم این شرایط استفاده کند. پرسپولیس در این مسابقه موقعیت‌های زیادی را از دست داد و عیسی آل‌کثیر در چند موقعیت خوب عمل نکرد، اما چیزی که مهم بود، این بود که فشار این تیم کم نشد و به قدری اضافه شد تا نظم حریف به هم بخورد و به گل برسد. با هر گل پرسپولیس، شرایط حریف بیشتر به هم می‌ریخت و در نهایت هم توانست به هدف خود برسد.

* تدابیر یک سرمربی می‌تواند به تیم کمک کند
درخشان در پاسخ به اینکه آیا با عملکرد پرسپولیس در نیمه اول پیش‌بینی می‌کرد این تیم در نیمه دوم بتواند به بازی برگردد، گفت: در فوتبال هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند. اتفاقات فوتبال به همین دلیل زیباست که شما نمی‌توانی قضاوت یا پیش‌بینی کنی، اما نکته مهم این است که تدابیر یک سرمربی می‌تواند به تیم کمک کند. دیروز هم تعویض‌های خوبی که صورت گرفت، باعث شد پرسپولیس بتواند سوار بازی شود و این موفقیت را به دست بیاورد.

* تعویض‌های اوسمار باعث این پیروزی شد
او درباره نقش اوسمار در این پیروزی گفت: قطعا می‌توانیم این پیروزی را به پای اوسمار بنویسیم، چون او نقاط ضعف تیمش را دید و تعویض‌های خوبی داشت و همین موضوع هم باعث شد پرسپولیس به بازی برگردد.

* انتظارات از بیرانوند بالاست
پیشکسوت پرسپولیس درباره اعتراض هواداران به عملکرد بیرانوند در حاشیه مسابقه دیروز عنوان کرد: هر بازیکنی ممکن است روز بدی داشته باشد، اما به هر حال انتظارات هواداران هم از آقای بیرانوند بالاست؛ ایشان دروازه‌بان تیم ملی است و انتظار از دروازه‌بان تیم ملی است است که بازی‌های بهتری انجام بدهد و گل ساده‌ای نخورد. در هر صورت همه اینها بخشی از فوتبال است و گاهی ممکن است شما بد دیده شوید.

* فرجی یاد بگیرد کم اشتباه بازی کند
وی همچنین در مورد عملکرد فرشاد فرجی نیز گفت: بدون اغراق فرشاد فرجی روی گل‌های دریافتی پرسپولیس نقش داشت. این بازیکن حتما باید اشتباه خود را رفع کند و یاد بگیرد که کم اشتباه بازی کند، چون اینجا جایی است که اگر اشتباه کنی، منجر به از بین رفتن زحمات تیمت خواهد شد.

* هواداران باید صبورتر باشند
درخشان در خصوص واکنش تند هواداران حاضر در استادیوم به نتیجه بازی در نیمه اول عنوان کرد: هواداران باید صبورتر باشند، در فوتبال حتی لحظه‌های آخر مسابقه هم می‌تواند تعیین‌کننده باشد و نتیجه را تغییر بدهد. تماشاگران باید صبورانه‌تر برخورد کنند و به تیم‌شان کمک کنند. خوشبختانه ما در نیمه دوم به بازی برگشتیم و همین موضوع نشان داد که فوتبال حوصله، صبر و تلاش می‌خواهد.

* هنوز هم شانس قهرمانی دو تیم برابر است
بازیکن سال‌های دور درباره صعود پرسپولیس به صدر جدول و شانس قهرمانی این تیم گفت: همچنان همانقدر که پرسپولیس برای قهرمانی شانس دارد، استقلال هم دارد. هنوز بازی‌ها تمام نشده و پرسپولیس باید برای این دو بازی هم تلاش زیادی کند. این تیم دو فینال و دو گام تا قهرمانی فاصله دارد و باید این دو بازی را هم ببرد تا به قهرمانی برسد.

* استقلالی‌ها اشکال را در خودشان پیدا کنند
او درباره مصاحبه اعضای تیم استقلال پس از تساوی در بازی برابر نساجی اظهار داشت: نه بار اول است که این اتفاقات رخ می‌دهد و نه بار آخر. مدت‌هاست که این صحبت‌ها انجام می‌شود. به نظرم بهتر است استقلالی‌ها درباره پرسپولیس صحبت نکنند و به جای این صحبت‌ها روی کار فنی‌شان تمرکز کنند؛ کار فنی‌شان را توسعه بدهند و خلق موقعیت بیشتری داشته باشند و از فرصت‌هایشان استفاده کنند. وقتی تیمی نمی‌تواند خلق موقعیت کند، انتقاد از اینکه فلان داور و فلان شخص جالب نیست. این صحبت‌ها در شان و شخصیت یک تیم بزرگ‌ نیست. بهتر است اعضای این تیم یک بازبینی به کار خودشان داشته باشند و ببینند کجا اشکال دارند. نباید اشکال را در دیگران پیدا نکنند؛ اشکال در خودشان است و باید در خودشان دنبال آن بگردند. برای مثال پرسپولیس در بازی با نساجی یک اخراجی داد اما ده نفره پیروز شد؛ شما که یازده نفره نتوانستید نساجی را ببرید، چرا در دیگران علت‌ نبردن تیم‌تان می‌گردید؟ بهتر است در خودتان اشکال را پیدا کنید و رفع کنید.