به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال اسپانیا به دنبال اقدامات روبیالس در مراسم اهدای مدال های قهرمانی جام جهانی به تیم زنان اسپانیا درگیر رسوایی و بحران است و اخراج ویلدا یکی از اقدامات این فدراسیون برای خروج از این وضعیت بوده است.دلیل اخراج ویلدا، حمایت او از روبیالس بوده است. در سخنرانی پس از رسوایی که روبیالس در آن گفت که قربانی یک حمله همه جانبه سیاسی شده و تصمیم به استعفا ندارد، روبیالس برای او دست زد. 

هم چنین بعد از آن اتفاق، اکثر کادر فنی تیم ملی زنان اسپانیا از سمتهایشان استعفا کردند و 80 بازیکن هم رسما اعلام کردند که تا زمان برکناری روبیالس از سمتش حاضر به همکاری با تیم ملی نیستند. ویلدا از معدود کسانی بود که با این موج همراهی نکرد. گفته میشود که او رابطه خوبی با روبیالس داشته و بعد از قهرمانی در جام جهانی قرار بوده از سوی او قرارداد جدیدی برای ادامه همکاری ها دریافت کند. 

نهایتا روز گذشته این سرمربی از سمت خود برکنار شد و دستیار سابقش، مونته تومه جای او را در تیم ملی گرفت. البته او همچنان اصرار دارد که این اخراج ناعادلانه بوده است. 

1921322

او در باره این مسائل به خبرنگاران گفته است:"از نظر فنی، من تمام انتقادات را می پذیرم، اما در سطح شخصی فکر می کنم ناعادلانه بوده است. سال خاصی برای ما بود. اما به‌طور غیرمستقیم چیزهایی درباره ام گفته شده که صحت ندارد. من وجدان راحتی دارم. من صد در صد وجودم را گذاشته ام و فسخ شایسته من نبود.

اولین چیزی که می خواهم روشن کنم این است که هرگز هیچ چیز تبعیض آمیزی را تشویق نمی‌کنم. من به خوبی نمی دانستم که چرا به آن جلسه می روم. فکر می کردم قرار است رئیس استعفا دهد. هرگز چیزی را که بر خلاف مبارزه برای برابری باشد را تحسین نمی کنم. وقتی رئیس گفت که کار تیم ما ر ا تحسین میکند و مایل به ادامه همکاری است و میخواد بودجه فوتبال زنان را 4 برابر کند من او را تشویق کردم. وقتی 150 نفر در اطراف شما کف می زنند، بسیار سخت است که تنها کسی باشید که این کار را نمی کند."

تیم ملی اسپانیا تحت هدایت این مربی توانست برای اولین بار قهرمان جام جهانی 2023 شود. در لاروخا با هدایت او در 108 بازی، 75 بار پیروز شود.