مرتضی پورعلی گنجی در گفتگو با محمد زارعی صحبت هایی را در خصوص تیم ملی عنوان کرده است

مرتضی پور علی گنجی صحبت های را در خصوص وضعیتش بیان کرده است.

به گزارش طرفداری، او به سوالات زیر پاسخ داده است:

در مورد گروهی كه تیم ملی در جام جهانی در آن قرار گرفت بحث های مختلفی وجود دارد برخی آن را آسان می دانند و برخی دیگر تاكید دارند گروه سختی است نظر شما در این باره چیست؟

همانطوركه می دانید تیم های كه در جام جهانی حضور دارند. می آیند كه از پرچم كشورشان دفاع كنند، می آیند كه بجنگند و یک نتیجه خوبی را برای مردم شان رقم بزنند و دلشان را شاد كنند. به نظر من گروه راحتی نیست. انگلیس یكی از برترین های جهان است. آمریكا هم بازیكناش همه بیرون از لیگ آمریكا بازی می كنند یعنی در لیگ های خارجی بازی می كنند و كیفیت خاص خودشان را دارند. قرار است یک تیم دیگر اروپایی هم به گروه مان بیاید به هرحال اروپایی است و سبک خاص خودشان را دارند. به نظر من به جای اینكه خیلی راحت این گروه را ببینیم،‌ بیاییم برنامه ریزی كنیم و تدارک خاص جام جهانی را ببینیم تا ان شاءالله مثل جام جهانی قبل پرچمداری كنیم.

خود شما دوست داشتید در جام جهانی با چه تیم های هم گروه شویم؟

انگلیس تیمش تیم سطح اولی محسوب می شود اما خود من خیلی دوست داشتم با تیم های خیلی اسمی و قوی تری بیفتیم. در جام جهانی با تیم های خیلی قوی بازی کنیم خیلی بهتر از ایناست که با تیم های بی نام و نشان رقابت کنیم. كما اینكه تیم های انگلیس و امریكا خودشان تیم های قدرتمندی هستند ولی دوست داشتم با تیم های مثل فرانسه، برزیل و این قبیل تیم ها همگروه شویم كه بیشتر بتوانیم آن توانایی و كیفیت خودمان را نشان دهیم.

از بین تیم های ولز، اسكاتلند و اكراین دوست دارید با چه تیمی هم گروه شویم؟

هر سه تیم خوب هستند ولی نظر خودم ایناست که یک تیم مناسب تر بیفتد كه بتوانیم حداقل با امتیازات خوب از گروه بالا برویم.

یكسری نگرانی ها در مورد آماده سازی مناسب تیم ملی برای حضور پرقدرت در جام جهانی در بین اهالی فوتبال وجود دارد و ما به راحتی فیفادی ها را از دست می دهیم نظر خود شما در این باره چیست؟

باید با مدیریت ویژه به این قضیه نگاه كرد و با تداركات خیلی خوب بتوانیم اردوها و بازی های خیلی خوبی را برگزار كنیم تا بازیكنان كنار هم باشند. مربیان به خوبی بازیكنان را آنالیز كنند تا در نهایت بتوانیم كنار هم یک تیم خیلی خوب بسازیم. به نظر من با اردوهای خیلی خوب و بازی های  تداركاتی خوب و سخت می توانیم در جام جهانی دوباره تاریخ سازی كنیم.

شما در دوره قبلی جام جهانی حضور داشتید چه تفاوتی های بین آن دوره و این تیم فعلی و بازیكنان نسل فعلی وجود دارد؟

بازیكنانی كه ما الان داریم بازیكنانی هستند كه دوره قبل 4 سال كوچک تر بودند و كم تجربه تر بودند و الان ماشاءالله همه ما با تجربه تر شده ایم و همانطور كه گفتم با یك برنامه ریزی درست با این بازیكنان و تیم ملی خیلی خوبی كه داریم و با مربیان خوب می توانیم یک نتیجه خیلی خوبی را بگیریم.

تیم ملی تا حالا از گروه خودش در جام جهانی صعود نكرده است به نظر شما دلیلش چیست؟

در جام جهانی تیم های خیلی قدرتمندی هستند. جام كوچكی نیست. بزرگ ترین تورنمنت جهان است. بزرگ ترین شوو دنیا است. همه می آیند خودشان را نشان دهند . كما اینكه 4 سال قبل ما می توانستیم از گروه مان صعود كنیم ولی متاسفانه نشد. یعنی خیلی راحت نیست ولی خیلی خیلی سخت هم نیست. یعنی می شود صعود كرد. من نظرم اینكه روی تیم ملی كشورمان برنامه ریزی درستی شود. آن تداركات قبل از جام جهانی است كه حاصلش می شود رفتن به مرحله بعدی جام جهانی.

صعود به جام جهانی ارزشمند بود اما ساختار ضعیف دفاعی تیم ملی خیلی از كارشناسان را نگران كرد. شما خودت به عنوان یكی از بازیكنان خط دفاعی چه نظری در این ارتباط دارید؟

آن چه كه مشخص اینكه خط دفاعی به تنهایی دفاع نمی كند یعنی كل تیم باید دفاع كنند. در سال های گذشته هم اگر این شرایط به وجود می آمد كه ساختار دفاعی درست بود تیم كامل دفاع می كرد. یعنی تیم هم كامل حمله می كرد و هم كامل دفاع می كرد. الان هم شرایط خاص خودش را دارد بازیكنان خوبی را در خط دفاعی  و همین طور هافبك و فوروارد داریم ولی به نظر من می توانیم خیلی بهتر تیمی دفاع كنیم و این هم با گذشته زمان و در كنار هم بودن بازیكنان در اردوهای مختلف به وجود می اید كه امیدوارم این اتفاق بیفتد.

 در مورد آخرین وضعیت خودتان هم صحبت می كنید؟

من خدا را شكر خوب هستم همه چیز اوكی است. با تیم نساجی كامل تمریناتم را انجام می دهم. همه جوره هم سلامت و آماده هستم ولی می خواهم یک شانس دیگر به خودم بدهم. ببینم شرایط  خوب اروپایی چه پیشنهادی می توانم پیدا كنم چراكه احساس می كنم كه می توانم در اروپا و شرایط بیرون از كشور فوتبالم را ادامه بدهم ولی بازهم می گویم باید ببینم وضعیتم با تیم شنزن چه می شود.  امیدوارم هرچه هست خیر و صلاح باشد و ان شاءالله بتوانم هم به فوتبال خودم و هم فوتبال ملی و در آینده به تیم محبوبم كمک كنم.

بحث حضورتان در پرسپولیس هم خیلی جدی شده بود؟

از اینكه من علاقه خیلی زیادی به پرسپولیس دارم شكی وجود ندارد. هواداران پرسپولیس هم همیشه به من لطف دارند و من هم همه آنها را دوست دارم و همیشه در قلب من هستند . امیدوارم در آینده بتوانم با قدرت كامل و سلامتی كامل به این تیم كمك كنم ولی چیزی كه در شرایط فعلی كشورمان است به خصوص شرایط اقتصادی و شرایط فوتبالی كشور است نظرم براینكه بیرون از ایران فوتبالم را ادامه بدهم . خیلی دوست دارم در آینده نه چندان دور( شاید یک یا دوسال دیگر) ان شاءالله می آیم و با قدرت در كنار هواداران و تیم محبوب پرسپولیس بتوانیم افتخارات خوبی را كسب كنیم.

تیم آینده تان كی مشخص می شود؟

الان به دلیل اینكه بازی های آخر فصل است فعلا چیزی مشخص نیست كه بخواهم تصمیمی بگیرم. فكر می كنم 2-3 هفته دیگر نقل و انتقلات شروع می شود داریم پیگیری می كنیم كه ببینیم كجا بهتر است تا با یک انتخاب خوب آماده شوم در جام جهانی ان شاءالله همراه تیم ملی كشورم باشم و بتوانم به تیم ملی كمك كنم.