اکبر کارگرجم در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره وضعیت فوتبال کشورمان پس از صعود تیم ملی به جام جهانی گفت: خوشحالم که این اتفاق افتاد. راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی اثراتش را روی تمام بدنه فوتبال می‌گذارد و ما این تأثیر مثبت را در همه رده‌های مختلف تیم‌های پایه و بزرگسالان می بینیم.

بازیکن اسبق استقلال گفت: حالا همه بازیکنان در نیم فصل دوم با روحیه و انگیزه بیشتری بازی می‌کنند تا بتوانند خودشان را در نگاه سرمربی تیم ملی جای بدهند و به اردوی تیم ملی دعوت شوند. هرچند که کار سختی است.

کارگرجم درباره شرایط استقلال گفت: این وضعیت برای بازیکنان استقلال بیشتر باید باشد. آنها که در صدر جدول هستند حالا باید بیشتر تلاش کنند. من یادم هست در تابستان استقلال بازیکنان زیادی در تیم ملی داشت ولی الان که صدرجدول است نفراتش در تیم ملی کم شده  که باید باعث شود استقلالی‌ها بیشتر تلاش کنند تا هم به تیم ملی بروند و هم راهی جام جهانی شوند.

پیشکسوت استقلال گفت: از همین امروز باید استارت قدرتمندی برای بازگشت به مسابقات بزنند تا در دیدار اول مقابل تیم هوادار برنده شوند. من مطمئنم استقلال اگر همان شرایط خوب نیم فصل اول را دوباره تکرار کند می‌تواند با هماهنگی و اقتدار دوباره امتیازات را جمع کند و قهرمان شود.

کارگرجم در پایان درباره شرایط دور برگشت مسابقات لیگ برتر گفت: قطعا شرایط دردور برگشت خیلی سخت می شود. استقلال باید خود را برای یک ماراتن سخت آماده کند تا بتواند از پس حریفانی که میخواهند این تیم را به زیر بکشند برآید.