به گزارش "ورزش سه"، پارلمان کاتولونیا روز گذشته طی مراسمی ویژه به تقدیر از ملی پوشان فوتبال زنان بارسلونا پرداخت و بالاترین نشان افتخار خود را تقدیم الکس پوتیاس کرد؛ فوق ستاره زنان اسپانیا و باشگاه بارسلونا در حاشیه این مراسم یک سخرانی پر احساس انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

خیلی‌ها باور نمی‌کردند نوکمپ را پر کنیم
ما اشتیاق بالایی برای شغلمان یعنی فوتبالیست بودن داریم. بسیاری از مردم تصور نمی‌کردند که این گونه موفق باشیم. خیلی‌ها باورشان نمی‌شد که ما در نوکمپ همان شوری را ایجاد کنیم که تیم مردان ایجاد می‌کند و دو بار رکورد حضور تماشاگر را بشکنیم. یا حتی تکرار موفقیت‌هایمان نیز از نظر بسیاری از مردم غیرممکن عنوان می‌شد. ما اینجا هستیم تا بمانیم و راه را برای کسانی هموار کنیم که در آینده می‌آیند. هنوز راه زیادی در پیش داریم.

1924759

حواشی جام جهانی...
بعد از اتفاقاتی که در فینال جام جهانی رخ داد درخواست ما رسیدگی قاطعانه به موضوع بود تا هیچ زنی چه در داخل و چه در خارج از زمین با بی‌احترامی یا بدرفتاری مواجه نشود.

نیاز فوتبال زنان
ما به اقتدار، شجاعت و رهبری نهادهای مسئول نیاز داریم و هیچ وقت متوقف نمی‌شویم. ما به کسانی ملحق می‌شویم که قبل از ما جنگیده‌اند. به خاطر تلاش‌های هرروزمان و به خاطر همه دختران دنیا و پسرانی که امروزه آرزوی موفقیت‌های ما را دارند به مبارزه ادامه می‌دهیم. زنده باد ورزش زنان و زنده باد بارسلونا...

خوان لاپورتا نیز در این مراسم از فرصت استفاده و بارسلونا را یک الگوی برتر در زمینه حمایت از فوتبال زنان دانست. او همچنین به سیر تکاملی سریع فوتبال زنان بارسلونا اشاره کرده و از پر شدن نوکمپ در بازی‌های آنها به عنوان موفقیتی بزرگ یاد کرد که تا کنون دو بار رخ داده است.