به گزارش "ورزش سه"، فیفا دقایقی پیش فهرست نامزدهای جایزه دبست 2023 را معرفی کرد. انتخاب تعداد مشخصی ستاره از بین فوتبالیست‌های مطرح سال گذشته همیشه جنجالی بوده و بدون شک انتخاب برخی نام‌ها و حذف برخی ستاره‌ها با مخالفت‌های زیادی مواجه خواهد شد.

اما به نظر می‌رسد فهرست نامزدهای امسال فیفا یکی از جنجالی‌ترین فهرست‌ها در سال‌های اخیر باشد. فهرست منتشر شده به خصوص در اسپانیا با اعتراض‌های زیادی مواجه شده است. فوتبال‌دوستان این کشور قرار نگرفتن نام دو نفر در این فهرست را باورنکردنی می‌دانند: وینیسیوس جونیور و خورخه ویلدا.

1925019

چرا وینیسیوس در فهرست بهترین بازیکنان نیست؟
فیفا در زمان اعلام فهرست خود تاکید کرد که برای انتخاب نامزدها دوره زمانی بین 19 دسامبر 2022 تا 20 آگوست 2023 را در نظر گرفته است. به این ترتیب مشخص شد که عملکرد بازیکنان و مربیان در جام جهانی قطر ملاک نبوده است.

در دوازده نام منتشر شده به عنوان نامزدهای بهترین بازیکن مرد نام‌هایی مثل مسی، امباپه، دی‌بروینه و هالند دیده می‌شود ولی از وینیسیوس خبری نیست. این در حالی است که ستاره برزیلی در مدت‌زمان مد نظر فیفا درخشان‌ترین ستاره تیمش بوده است. جالب اینجا است که نام جود بلینگام هم در این فهرست دیده نمی‌شود تا رئال مادرید امسال بدون نامزد باشد.

1925018

خورخه ویلدا قهرمان جهان است، نام او را چرا نمی‌بینیم؟
از سوی دیگر خورخه ویلدا که چندی پیش با تیم ملی اسپانیا قهرمان جام جهانی زنان 2023 بود هم نامزد عنوان بهترین مربی نشده است.

این در حالی است که بر خلاف جام جهانی مردان، دوره زمانی اعلام شده از طرف فیفا شامل جام جهانی زنان می‌شد. ویلدا بعد از جنجال‌های فینال جام جهانی در اسپانیا از سمت خود کنار گذاشته شد و در حال حاضر بدون تیم است.