به گزارش "ورزش سه"، چند روز پیش 39 بازیکن فوتبال زنان اسپانیا با انتشار بیانیه ای استعفای لوئیس روبیالس و برکناری خورخه ویلدا از هدایت تیم فوتبال زنان اسپانیا را کافی ندانسته و هشدار دادند تا برکناری عده ای دیگر، برای تیم ملی بازی نخواهند کرد.

امروز فدراسیون فوتبال اسپانیا رسما از 39 بازیکن امضاکننده بیانیه درخواست تغییرات بیشتر در تیم زنان اسپانیا خواست تا فهرستی با نام‌های مشخص و دلایل آنها تهیه کنند و وعده بررسی هر مورد و انجام اقدامات مناسب در یک ماه آینده را داد. این اولتیماتوم فدراسیون بود تا مونتسه تومه (مربی جدید) بتواند لیستی از بازیکنان را برای بازی های بعدی لیگ ملت ها مقابل سوئد (22 سپتامبر) و سوئیس (26 سپتامبر) ارائه دهد.

1926738

طبق گزارش رسانه های اسپانیایی، آن عده از مدیران و کارکنان فدراسیون و تیم ملی زنان اسپانیا که توسط بازیکنان متهم شده اند، قصد دارند از آن‌ها شکایت کنند. آن‌ها در شکایت خود به دو مورد اشاره خواهند کرد. اولی اجبار به فدراسیون برای کنار گذاشتن آنها و دومی وارد کردن اتهامات واهی.

این مورد از طریق نامه به رئیس موقت فدراسیون، پدرو روشا، ابلاغ شده است. به این ترتیب تنش و حواشی در فوتبال زنان اسپانیا وارد مرحله ای تازه خواهد شد و ملی‌پوشان باید منتظر دادگاهی شدن باشند.