به گزارش "ورزش سه"، روز دوشنبه، تومه، سه روز پس از به تعویق افتادن اعلام اولیه، فهرست بازیکنان خود را برای بازی‌های آینده لیگ ملت‌های اسپانیا مقابل سوئد و سوئیس اعلام کرد، چند روز پس از آن که 39 بازیکن اسپانیایی - از جمله هرموسو، الکسیا پوتیاس و ماپی لئون - نامه‌ای را امضا کردند مبنی بر اینکه علیرغم اخراج خورخه ویلدا، سرمربی سابق و استعفای لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، به تحریم تیم ملی ادامه می‌دهند. این گروه گفت که تغییرات ایجاد شده توسط فدراسیون فوتبال اسپانیا "برای اینکه بازیکنان احساس امنیت و زنان احساس احترام متقابل کنند، کافی نیست."

تومه روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "مپی لئون و پاتری گویارو در جام جهانی نبودند، اما مرحله جدیدی آغاز می شود. حالا همه چیز از صفر شروع می شود. ما واقعاً می‌خواهیم بتوانیم روی این بازیکنان ( که اعتصاب کرده اند) حساب کنیم."

1927395

هرموسو، پس از وقایع فینال جام جهانی با روبیالس، در این فهرست حضور نداشته است. با وجود آن، حمایت از مهاجم پاچوکا همچنان ادامه دارد. تومه در این باره گفت:"ما معتقد بودیم که بهترین راه برای محافظت از او این است که او را به تیم دعوت نکنیم. من 5 سال است که با او کار می کنم، به عنوان یک همراه با او توافق کرده ام. ما همه جوره پشت جنی هستیم. ما معتقدیم که راه کمک به زنان این است که به آنها نزدیک باشیم و به آنها گوش دهیم. من بیشترین مسئولیت را برای این کار در این تیم دارم. به بازیکنان اطمینان کامل دارم، فکر می کنم در سطح حرفه ای ما گروه باورنکردنی ای از بازیکنان را داریم."

اسپانیا جمعه 22 سپتامبر با سوئد و سه شنبه 26 سپتامبر با سوئیس بازی می کند.