علی چینی، پیشکسوت و مربی اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات اخیر پس از دیدارهای استقلال مقابل پیکان و نساجی که موجب ناراحتی مجیدی از کمیته داوران شده است اظهاراتی را مطرح کرد.

در استقلال چه خبر است؟ چرا اینقدر همه چیز به هم ریخته شده؟

من یک خواهش از اعضای کادر فنی، بازیکنان و مدیران استقلال دارم اینکه ششدانگ تمرکزشان را روی تمرینات بگذارند و خودشان را اسیر حاشیه‌ها نکنند.

چطور؟

الان دو سه هفته می‌شود که عده‌ای کمر به نابودی استقلال بسته‌اند و می‌خواهند این تیم را وارد حاشیه کنند تا در لیگ نتیجه نگیرد. فعلاً توانستند این کار را در جام حذفی به سرانجام برسانند و مانع از قهرمانی استقلال شوند. ما نباید اجازه بدهیم که تمرکزمان را از بین ببرند. چون در این صورت بهترین استفاده را آنها خواهند بود.

منظورتان از آنها، چه کسانی است؟

قطعا هیچ یک از رقبای جدی استقلال بیکار ننشسته‌اند. بهترین کار فرهاد مجیدی این است که در این مدت تمرکزش را روی مسائل فنی بگذارد و جنگ‌های روانی بیرون از مستطیل سبز را به مدیریت باشگاه و پیشکسوتان، همچنین یک لشکر بزرگ به نام هواداران بسپارد. او باید تمرکزش را روی تیم معطوف کند نه مسائله بیرون از زمین.

مشخصا درباره پرسپولیس صحبت می‌کنید؟

به هرحال خیلی‌ها هستند که می‌خواهند استقلال نتیجه نگیرد. هر لغزش و امتیاز از دست دادن استقلال، به سود رقبایی تمام می‌شود که دنبال رسیدن به استقلال هستند بنابراین ما نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم. نباید کاری کنیم که دشمن شاد شویم. مسائل بیرونی، جنگ با دپارتمان داوری و مسائل این چنینی را به پیشکسوتان بسپارند. البته از یک تعداد از پیشکسوت‌ها هم که در این روزها لب به انتقاد باز کردند خواهش می‌کنیم سکوت کنند اگر حرفی می‌زنند فقط تشویق کنند اگر نمی‌خواهند تشویق کنند و فقط سکوت کنند و بگذارند استقلال این چند هفته را با آرامش حرکت کند.

پیشکسوتان استقلال اگر تشویق نمی کنند، تخریب هم نکنند/ فرهاد باید حرف زدن را به لشگر هواداران بسپارد/ رقبا کمر به نابودی استقلال بسته اند

وظیفه بزرگترهای تیم استقلال مثل بیژن طاهری مدیر تیم، مربی سن و سال دار ایتالیایی، غلامپور و بقیه چیست؟

همه باید کمک کنند. از قدیم گفته‌اند کلمه آدم می‌کشد و این حرف را در کل دنیا هم می‌زنند که گاهی برخی کلمات و حرفها بدتر از هزاران تیر عمل می‌کند. بهترین کار این است که مجیدی با این تجربه ای که پیدا کرده سکوت کند و همه حرفهایش را پس از قهرمانی بزند. آن وقت یک مشت محکم به دهان همه مخالفانش بکوبد. سردار آجرلو هم با این همه تجربه و توانایی که از خودش نشان داده جلوی همه مسائل می‌ایستد و با همکاران خوبی که در این زمینه دارد و حمایت پیشکسوتان و هواداران می‌توانند پشت کادرفنی باشند. به نظر من بهترین راه حل این است که تمرکزمان را از دست ندهیم تا قهرمانی از دست نرود.

به نظر شما استقلال در این مدت باید بیشتر به مسائل فنی بپردازد؟

این مسائل همه به کادر فنی بستگی دارد که خودشان بهتر از هرکسی می‌دانند. آنها با این رکوردهای خوبی که در این فصل دارند قطعاً برای هر قدمی‌که می‌خواهند بردارند برنامه‌ریزی کرده‌اند. استقلال تا پایان فصل سه یا چهار بازی دشوار دارد که انشاالله آنها را هم با قدرت پشت سر خواهد گذاشت.