به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا بعد از بحران و رسوایی رئیس سابق فدراسیون فوتبال این کشور در فینال جام جهانی 2023 اعلام کردند تیم ملی را بایکوت کرده و در تمرین‌ها شرکت نخواهند کرد.

اما فدراسیون فوتبال اسپانیا این فوتبالیست‌ها را تهدید کرد که باید برای شرکت در اردو پیش از لیگ ملت‌های اروپا خود را به تیم ملی معرفی کنند وگرنه با مجازات مواجه خواهند شد. بسیاری از فوتبالیست‌های ملی‌پوش اسپانیایی به اردو برگشتند.

1928813

امروز دو ستاره تیم ملی اسپانیا، الکس پوتیاس و ایرن پاردس، با شرکت در نشستی خبری گفتند با وجود اعتراض به تبعیض سیستماتیک بین فوتبالیست‌های مرد و زن، با هدف ایجاد تغییر در فدراسیون فوتبال این کشور به بایکوت تیم ملی پایان می‌دهند.

فدراسیون فوتبال اسپانیا سه‌شنبه شب با هدف پایان دادن به بحران جلسه‌ای اختصاصی به زنان ملی‌پوش این کشور برگزار کرد و نشست امروز نشان می‌دهد نتیجه این جلسه مثبت بوده است.

الکس پوتیاس، برنده دو توپ طلا، در این نشست گفت: "من معتقدم می‌توانیم به نقطه‌ای برسیم که بگوییم شرایط فوتبال زنان به قبل و بعد از آن تقسیم می‌شود. ما آن شب کل شب را بیدار بودیم تا با فدراسیون به توافق برسیم و من به این توافق باور دارم. آنچه ما بر سر آن توافق کردیم ورزش و ورزش زنان و به تبع آن جامعه را به مراتب بهتر خواهد کرد".

پوتیاس در ادامه گفت فوتبالیست‌های اسپانیا با عصبانیت و خشم در جلسه با فدراسیون فوتبال شرکت کرده‌اند و این تنها به دلیل حضور اجباری در اردوی تیم ملی نبوده بلکه نتیجه سال‌ها فشار و تبعیض بوده است. پوتیاس گفت: "ما در طی دهه‌های گذشته با تبعیض سیستماتیک علیه تیم ملی زنان مواجه بودیم. باید مدام می‌جنگیدیم تا به ما گوش بدهند. این شما را خسته و فرسوده می‌کند. ما می‌خواستیم این اتفاق‌ها دیگر تکرار نشود".