به گزارش “ورزش سه”، مدافع ملی‌پوش پرسپولیس که سابقه عضویت در  لیگ ستارگان قطر را دارد، در مورد اتفاقات لیگ عربستان می‌گوید: من خودم قطر، چین و بلژیک بازی کردم و شما اگر از راه دور هم ببینید متوجه می‌شوید که قطر و چین خرج‌های فراوانی می‌کنند که به فوتبالشان شکل دهد و به نوجوانان و جوانانشان چیزهایی را یاد بدهند که شاید خودشان نتوانند اما آن بازیکنان بزرگ و اسمی‌ای که می‌آورند ضربه به توپ، شوت به دروازه و امثال این‌ها را یاد بدهد ولی ما این استعداد‌ها را داریم.

وی افزود: من فکر می‌کنم اگر ما آن امکانات را داشتیم می‌توانستیم در فوتبال قطب شویم. امیدوارم که بزرگترها یک نگاه ویژه‌ای به فوتبال کشور کنند؛ زیرا خوشحالی مردم از فوتبال بیشتر از ورزش‌های دیگر است. امیدوارم این اتفاق بیفتد و دل مردم شاد شود.

مرتضی درباره لیگ عربستان اظهار داشت: اگر از دو منظر نگاه کنیم از یک منظر برای لیگشان خیلی خوب است. تیم‌هایشان پیشرفت می‌کنند و لیگ جذابی می‌شود.

مدافع پرسپولیس همچنین اضافه کرد: از منظر دیگر اگر نگاه کنیم وقتی بازیکنان اسمی و پروفشنال زیادی در تیم باشند به بازیکنان لوکال دیگر فرصت بازی نمی‌رسد و برای تیم‌ ملی‌شان خوب نیست.

او در خصوص رقم قرارداد رونالدو توضیح داد: به هر حال آن‌ها برای یک بازیکن ۲۵۰ میلیون دلار پول می‌دهند و من فکر می‌کنم ما در کل تاریخ فوتبالمان، در ۱۵ -۲۰ سال اخیر چنین پولی برای کل بازیکنان لیگمان خرج نشده‌ است که برای یک بازیکن مثل رونالدو هزینه شده است.