به گزارش "ورزش سه"، حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران برای تعداد زیادی از بازیکنان لیگ برتر خوش یمن بوده است و آنها توانسته‌اند اولین بازی ملی خود را حضور این سرمربی انجام دهند.

شهریار مغانلو، میلاد زکی‌پور، رضا اسدی، آرمین سهرابیان، محمد کریمی، حسین پورحمیدی، سعید مهری، شهاب زاهدی، علیرضا علیزاده، محمد دانشگر و محمد مرادمند بازیکنانی بودند که از زمان حضور امیر قلعه‌نویی توانستند برای تیم ملی به میدان بروند و اولین بازی ملی خود را ثبت کنند.

دیدار دوستانه ایران و روسیه یکی از بزرگترین مصاف‌ها برای بازی اولی‌ها بود، در این بازی شهریار، زکی‌پور و اسدی برای اولین بار به میدان رفتند تا در یک دیدار نسبتا سخت اولین بازی خود را انجام دهند.

1938488

بازی با کنیا نوبت کاپیتان سپاهان بود که با شماره 5 تیم ملی به میدان برود، محمد کریمی مقابل این تیم آفریقایی یک نیمه حضور پیدا کرد و اولین بازی ملی خود را ثبت کرد، همچنین آرمین سهرابیان 90 دقیقه در این مسابقه برای تیم ملی به میدان رفت و زوج دفاعی محمدحسین کنعانی بود.

1938486

تورنومنت کافا و دیدار مقابل افغانستان وقت رونمایی از سعید مهری و حسین پورحمیدی بود تا در پیراهن تیم ملی دیده شوند، تا اینجای کار امیر قلعه‌نویی در 3 بازی ابتدایی خود 6 بازیکن جدید به فوتبال ملی معرفی کرده بود.

قلعه‌نویی در بازی با قرقیزستان شهاب زاهدی و علیرضا علیزاده را به میدان فرستاد تا آنها هم تجربه بازی ملی را داشته باشند و در بازی مقابل بلغارستان در دقایق پایانی بازی محمد دانشگر را به میدان فرستاد، البته دانشگر در بازی بعدی تیم ملی مقابل آنگولا از ابتدا در میدان قرار گرفت و در دقیقه 76 جای خود را به محمد مرادمند داد تا او هم اولین حضور خود را تجربه کند.

1938487

حالا در تورنمنت اردن یک بازیکن دیگر در آستانه رونمایی با پیراهن ملی قرار دارد، محمدجواد حسین‌نژاد تنها بازیکن اردوی تیم ملی است که سابقه پوشیدن پیراهن تیم را نداشته است و در صورتی که در این مسابقات به میدان برود اولین بازی ملی خود را تجربه کرده است.

قلعه‌نویی با میدان دادن به این بازیکن در این تورنمنت ترک عادت نکرده است و در هر اردوی تیم ملی از بازیکن جدیدی رونمایی کرده است.