به گزارش "ورزش سه"، تیم های ملی ایران و قطر امشب در مسابقه فینال تورنمنت چهار جانبه اردن به مصاف هم می روند تا قهرمان این مسابقات مشخص شود. دیداری که به واسطه حضور کارلوس کی روش روی نیمکت قطری ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

روزنامه الوطن در گزارشی با تیتر "ایران و قطر؛ یک فینال تعیین کننده"، درخصوص این مسابقه نوشته است:

شکی نیست که دیدار ایران و قطر، یک تقابل بسیار قدرتمند خواهد بود، به خصوص که هر دو تیم در تلاش هستند تا مسابقات را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانند و با پیروزی در بازی فینال، این تورنمنت بین المللی را با تاج گذاری به پایان برسانند که در روحیه تیمی برای این مرحله از اردوی آماده سازی تأثیر مهمی دارد.

تیم ملی قطر بعدازظهر روز گذشته آخرین تمرین خود را در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه به انجام رساند که طی آن کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی قطر، آخرین تمرینات خود را روی ترکیبی که برای بازی امروز به میدان می‌رود، انجام داد.

انتظار می رود کی روش که پیش از این هدایت تیم ملی ایران را در جام جهانی 2022 قطر بر عهده داشت، همان ترکیبی را که در بازی قبلی مقابل عراق به میدان رفته بودند، روانه این مسابقه کند.

البته امکان ایجاد تغییراتی در خط هافبک نیز وجود دارد. به ویژه اینکه ایران یکی از تیم هایی است که در مالکیت توپ و ریباندهای سریع مهارت دارد، علاوه بر این، دارای نیروی هجومی قدرتمندی متشکل از مهاجم رم ایتالیا یعنی سردار آزمون و مهدی طارمی، مهاجم پورتو پرتغال است.

تورنمنت اردن یک اردوی تدارکاتی مناسب است که هر چهار تیم حاضر در آن، خود را برای آغاز مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت های آسیا 2027 آماده می کنند. ضمن اینکه هر چهار تیم قطر، ایران، اردن و قطر باید در جام ملت های 2023 که از 12 ژانویه تا 10 فوریه برگزار می شود، شرکت کنند.