به گزارش "ورزش سه"، دیوید بکام، ستاره سابق فوتبال انگلیس، در سال 2003 و پس از اختلاف با سر الکس فرگوسن از یونایتد به نوعی اخراج شد و در نهایت به رئال مادرید رفت. باشگاه می خواست او را به بارسا واگذار کند ولی بکام فقط رئال را می خواست.

اوضاع برای بکام در رئال خوب پیش نرفت و در چهار فصلی که او با رئال بود، فقط در فصل 07-2006 توانستند قهرمان لالیگا شوند. بکام به رئال رفت و باشگاه کلود ماکله‌له را به چلسی فروخت. تغییری که به ضرر رئال شد و تیم در اواخر فصل 04-2003 در همه جام ها افت کرد و فصل را بدون قهرمانی تمام کرد.

1941766

جان کارلین، خبرنگار انگلیسی و نویسنده کتابی در مورد بکام که در مستند اخیر "دیوید بکام" در نتفلیکس نیز حضور داشت، در مورد این انتقال به کادنا سر گفت: «من بکام را خیلی خوب می شناختم و چه در یونایتد و چه در رئال همراهش بودم. یک کتاب هم درباره او نوشتم. او انسانی متواضع و بی نهایت محترم است. یادم است برای یک مصاحبه با آاس حتی با نظافتچی نشریه نیز دست داد. او شاید در میان 50 بازیکن برتر تاریخ فوتبال نباشد و حتی بهترین بازیکن یونایتد و رئال هم نبود، ولی بازیکنی منظم و بسیار باکیفیت بود.»

1936071

کارلین ادامه داد: «دیوید اولین نفر بود که به تمرینات می رفت و آخرین نفر بیرون می آمد. اولین فصل حضور او در رئال را خوب به یاد دارم و همه جا با او بودم. او کنار کهکشانی ها بازی می کرد ولی در مقطع پایانی فصل رئال به شدت افت کرد و همه جام ها را از دست داد. شک ندارم اگر رئال به جای خرید بکام، ماکله‌له را حفظ می کرد، آن فصل سه گانه را می برد. ماکله‌له بهترین هافبک دفاعی دنیا بود و او باید کنار زیدان، فیگو و رونالدو بازی می کرد.»