به گزارش "ورزش‌ سه"، هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در اصفهان با اتفاقات عجیب و غریبی همراه شد. همه چیز در ورزشگاه نقش جهان مهیای برگزاری یک دیدار جذاب، تماشایی و حساس در جو پرشوری بود که هواداران پرشور طلایی‌پوش سپاهانی ایجاد کرده بودند، اما به یک‌باره تصمیم باشگاه عربستانی همه را شوکه کرد و آنها ورزشگاه را ترک کردند.

پس از سه هفته بار دیگر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روز آینده در چارچوب هفته سوم از سر گرفته می‌شود و در یکی از مهم‌ترین مسابقات تیم فوتبال سپاهان در ازبکستان به مصاف آلمالیق می‌رود. امتیازات این مسابقه برای هر دو تیم و به ویژه نماینده ازبکستان که هر دو بازی ابتدایی خود را با شکست مقابل الاتحاد و نیروی هوایی عراق پشت سر گذاشته، بسیار حیاتی به شمار می‌رود.

نشست خبری این مسابقات ساعاتی پیش در استادیوم محل برگزاری مسابقه در آلمالیق برگزار شد و مورایس در بخش‌های پایانی مسابقه و در واکنش به سوالی درباره اینکه چه برنامه‌ای دارد تا شاگردانش هواداران سپاهان را دست خالی پس از سفر 2 هزار کیلومتری به خانه برنگردانند، به نکات قابل توجهی اشاره کرد و گفت: «ما به فوتبال برای اجتماع، مردم و عدالت نیاز داریم؛ فوتبال برای متحد شدن و دوست پیدا کردن است، نه اینکه برای خودمان دشمن بتراشیم و دشمن پیدا کنیم؛ ما به دنبال آن هستیم که برای خود دوست پیدا کنیم و در کنار یکدیگر متحد شویم؛ از بازی فردا یک مسابقه باعدالت و منصفانه در داخل زمین انتظار داریم.»

او سپس با کنایه زدن به تیم الاتحاد حرف‎‌هایش را ادامه و پایان داد: «ما به حریف، فرهنگ کشور حریف و تمام چیزهایی که داخل این کشور و فرهنگ آنها هست احترام می‌گذاریم؛ ما به هواداران و تیم‌های دیگر احترام می‌گذاریم و این چیزی است که باید آن را درک کنیم. اهالی فوتبال به فوتبال فکر می‌کنند، اما در‌ فوتبال کسانی هستند که به فوتبال فکر نمی‌کنند و امیدوارم در‌ فوتبال به تفاوت‌ها احترام بگذاریم و قضاوت نکنیم. ما باید به مردم احترام بگذاریم زیرا در کنار هم بودن بسیار مهم است و این چیزها از نتیجه خیلی مهم‌تر است.»