به گزارش ورزش سه، هرموسو 33 ساله در نیمه دوم از روی نیمکت به زمین آمد تا به همراه تیم ملی کشورش مقابل ایتالیا قرار بگیرد و توانست گل پیروزی به ثمر برساند.

هرموسو به کشورش کمک کرد تا جایگاه خود را در صدر جدول رده بندی گروه چهارم تقویت کند.

این بازیکن ا قبل از اینکه هفته گذشته برای شرکت در دو بازی مقابل ایتالیا و سپس سوئیس (سه شنبه) احضار شود، تصمیمات سرمربی کنونی اسپانیا را زیر سوال برده بود. هرموسو که در حال حاضر برای باشگاه مکزیکی پاچوکا بازی می کند و در دقیقه 67 به جای هم تیمی سابق خود در بارسلونا، ماریونا کالدنته، در حالی که نتیجه تساوی بدون گل بود، به میدان آمد.

1945883

هرموسو به نماد مبارزه با تبعیض بر اساس جنسیت تبدیل شد و پس از جنجال‌های جشن قهرمانی اسپانیا در جام جهانی استرالیا در 20 آگوست، حمایت جهانی را به دست آورد.

روبیالس‌ رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از 3 هفته پس از انتقادات گسترده استعفای خود را ارائه کرد.او توسط دادگاه اسپانیا به "تجاوز جنسی" متهم شد و از نزدیک شدن به بازیکن تا فاصله 200 متری منع شد. آن دوره به برکناری خورخه ویلدا سرمربی تیم ملی توسط فدراسیون اسپانیا انجامید، در زمانی که بسیاری از بازیکنان زن اسپانیایی اعتصاب خود را از حضور در تیم ملی اعلام کردند و خواستار تغییرات عمیق شدند.

1945882

تیم لاروخا با صعود به مرحله بعد لیگ ملت‌ها منتظر راهیابی به بازی‌های المپیک 2024 است.