به گزارش "ورزش سه"، دیشب اسپانیا در مراسم توپ طلا یک برنده ویژه داشت. آیتانا بونمانتی توانست فاتح توپ طلای زنان شود تا برای سومین سال متوالی این جایزه به یک فوتبالیست زن اسپانیایی برسد.

1947708

در رده مردان نیز رودری از اسپانیا توانست در میان پنج منتخب نهایی قرار بگیرد. ستاره منچسترسیتی و یکی از کاپیتان‌های تیم ملی اسپانیا توانست به یک رکورد در یازده سال گذشته برسد. در یک دهه گذشته، مهم‌ترین رتبه یک بازیکن اسپانیایی در رده بندی نهایی توپ طلا، سومی آندرس اینیستا در سال 2012 بود. 

البته باید به این اشاره داشت که اینیستا و ژاوی در سال 2010 نیز پس از مسی، دوم و سوم شده بودند.

1947709

رتبه پنجم رودری بهترین رتبه یک اسپانیایی پس از یازده سال بود در حالی که در این فاصله یک بار نیز سرخیو راموس ششم شده بود. 

بسیاری از اسپانیایی‌ها معتقد بودند که حق رودری این بود که بین سه نفر نهایی قرار بگیرد چون فصل درخشانی با سیتی داشت و زننده گل قهرمانی تیمش در فینال لیگ قهرمانان نیز بود. او با اسپانیا لیگ ملت‌ها را نیز فتح کرد اما در جام جهانی همچون تیمش اسپانیا نتوانست خوش بدرخشد. رودری یک فصل برای اتلتیکو بازی کرد و سپس راهی سیتی شد تا فوتبالش وارد سطحی دیگر شود. او در سال‌های اخیر پیشرفتی فوق العاده زیر نظر پپ گواردیولا داشته است.

1947710