به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته پیش روی فوتبال اروپا، فردا از ساعت ۲۱ مهمان بروسیا دورتموند است. توماس توخل که با حذف از جام حذفی در بازی گذشته، متحمل انتقادات فراوان شده است، در نشست خبری پیش از این بازی، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

اوپامکانو و گورتزکا؟
هنوز تصمیم نگرفتم. ما باید با خود آن‌ها و پزشکان باشگاه مشورت و تصمیم‌گیری کنیم. هنوز مشخص نیست که دایوت اوپامکانو و لئون گورتزکا به اندازه کافی برای شروع بازی آماده هستند یا خیر.

حذف از جام حذفی؟
همه ما به شدت ناامید شدیم زیرا هدف ما رفتن به برلین و بردن جام بود. هضم آن کمی طول می‌کشد. اما دلیلی وجود ندارد که تسلیم شویم و انگشت اتهام را به سمت یک‌دیگر بگیریم. فردا برای بردن بازی مقابل دورتموند حاضر می‌شویم. خیلی دردناک است، اما متأسفانه این اتفاقات بخشی از فوتبال است. حالا وقت آن است که واکنش نشان دهیم.

1948944

کلید شکست دادن دورتموند؟
ما باید در حد خودمان بازی کنیم. یعنی در حد نام بایرن. از اولین تا آخرین دقیقه در بهترین سطحمان بازی کنیم. طبیعتا با هدف بردن بازی به آنجا می‌رویم. من معتقدم که کیفیت، فرم و روحیه کافی برای شکست دادن آنها را داریم.

انتقادات از شما؟
البته که انتقاداتی هم هستند. شما با بایرن قرارداد امضا می‌کنید تا برای هر عنوانی بازی کنید. ما می‌دانیم که داریم چه کار می‌کنیم، می‌دانیم که در کجا ایستاده‌ایم و می‌خواهیم بهتر شویم. اینجا هستیم تا بازی‌ها را ببریم. ما باید کنار هم باشیم و به راهمان ادامه دهیم.

غیبت کیمیش در بازی فردا؟
او برای ما یک نقطه ثابت در خط هافبک است. به خصوص در بازی‌هایی مانند این. او کسی است که می‌خواهد بیشتر اوقات صاحب توپ باشد و به مالکیت تیم کمک کند. ما باید راه‌حلی برای نبود او پیدا کنیم. امیدواریم که مزروعی آماده باشد تا بتوانیم کنراد لایمر را در خط هافبک داشته باشیم.

1948945

خبر تنش بین رختکن و خودتان را خوانده‌اید؟
من هیچ گزارشی در مورد خودم نمی‌خوانم. چرا بخوانم؟ من بخشی از یک تیم و یک باشگاه بزرگ هستم. همه چیز در داخل خوب است و باید همین راه را ادامه دهیم. یک شکست، اگرچه بسیار تلخ بود، اما تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد. مهم این است که آرامش درونی‌تان را حفظ کنید و کنار هم بمانید.

شایعات بازگشت بواتنگ؟
این موضوع در حال حاضر مورد بحث نیست. در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تغییر چیزی وجود ندارد. اکنون ما در حال بازگرداندن اوپامکانو هستیم. مصدومیت دوباره برای ماتیاس دلیخت تلخ بود ولی باید با شرایط کنار بیاییم.

انتقادات مولر از بازیکنان به دلیل رفتارشان پس از بازی با ساربروکن؟
توماس این نکته را در رختکن بیان کرد. او باشگاه را بهتر از همه می‌شناسد. به هیچ وجه اهانت آمیز نبود. ما عاشق این نوع رفتارها هستیم. هدف او کمک به وضعیت بود و بازیکنان هم این را می‌دانند.

1948946