به گزارش "ورزش سه"، نام جنی هرموسو در جریان یکی از بزرگترین رسوایی‌های سال 2023 در فوتبال مطرح شد. جایی که در جشن قهرمانی تاریخی تیم ملی زنان اسپانیا، لوئیس روبیالس، رئیس وقت فدراسیون فوتبال اسپانیا، با دلیل حرکت زشتی که با او انجام داد مورد خشم عمومی قرار گرفت و نهایتا ناچار به استعفا شد. این اتفاق بهانه ای شد تا تیم ملی زنان اسپانیا و مجموعا 80 بازیکن اسپانیایی دیگر شاغل در لیگ این کشور، به صورت جمعی تیم ملی را برای رسیدن به حقوق برابر تحریم کنند.

1950509

این تحریم، زمینه ساز گفت و گوهایی سازنده میان بازیکنان و فدراسیون فوتبال اسپانیا به رهبری رئیس جدید، پدرو روخا قرار گرفت و فدراسیون با قبول ایجاد اصلاحاتی، بازیکنان زن این کشور را قانع کرد که به تیم ملی برگردند. حالا جنی هرموسو در مورد وضعیت تبعیض آمیز در فوتبال میان زنان مردان می‌گوید:" "آن زمان گفته شد که ما می‌خواهیم مثل بازیکنان مرد حقوق بگیریم و این درست نبود. این که می‌گویند فوتبال زنان به اندازه فوتبال مردان درآمد تولید نمی‌کند، من را عصبانی می‌کند.

 ما این را می‌دانیم و هرگز زیاده خواهی نکردیم و نخواستیم مثل آنها حقوق بگیریم. ما فقط اصول اولیه را می خواستیم: حداقل دستمزد را در این ورزش داشته باشیم، به ما احترام گذاشته شود و به ما فرصت انجام کارهای بزرگ داده شود. به محض این که کمی به ما شرایط خوب دادند، یک عنوان جام جهانی را بردیم. می خواهیم این وضع ادامه پیدا کند و تلاش ما دیده شود تا به مرور فوتبال زنان رشد کند و بزرگتر شود."