به گزارش "ورزش سه"، آلابا در سال 2010 به تیم اول بایرن مونیخ رسید و به جزء مقطع کوتاهی که به‌صورت قرضی در هوفنهایم حضور داشت، تا سال 2021 با پیراهن این تیم به میدان رفت. 

او قهرمانی‌های بسیاری از بوندسلیگا گرفته تا جام حذفی آلمان، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و همچنین جام جهانی باشگاه‌ها را در زمان حضورش در آلیانز آرنا تجربه کرد و پس از آن با پایان مهلت قراردش با این باشگاه تصمیم به جدایی گرفت. 

این مدافع اتریشی در سال 2021 راهی رئال مادرید شد و از آن زمان تا به حال با رئال مادرید هم قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را بار دیگر تجربه کرده و به یکی از بازیکنان اصلی خط دفاعی این تیم تبدیل شده است. 

1953478

با این حال، هواداران بایرن همچنان علاقه زیادی به این بازیکن دارند و همین موضوع باعث شده که شایعات درباره احتمال بازگشت او به مونیخ همیشه در شبکه‌های اجتماعی مطرح باشد. 

آلابا در آستانه دیدار دوستانه تیم ملی اتریش برابر تیم ملی آلمان در نشست خبری پیش از این بازی و در پاسخ به سوالی در این باره به خبرنگاران گفت: «بازگشت به بایرن؟ من بسیار در مادرید راحت هستم و اهداف مشخصی دارم که دوست دارم آن‌ها را در این تیم دنبال کنم و به چیز دیگری هم فکر نمی‌کنم.»