به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند و کیلیان امباپه ممکن است این تابستان به عنوان بازیکن رئال مادرید معرفی شوند. لوس بلانکوس در حال حاضر دارایی بسیار مناسبی برای خرید این دو بازیکن سرشناس و آینده‌دار در اختیار دارد.

رئال مادرید به دلیل سیاست جذب بازیکنان کهکشانی‌ تحت ریاست فلورنتینو پرز مشهور است و بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو، کاکا، زین‌الدین زیدان، رونالدو، دیوید بکام و لوئیز فیگو مثال‌هایی برای تایید این استراتژی هستند.

بولت پرسپولیسرئال مادرید آماده می‌شود تا بدون هیچ مشکلی در ترازنامه مالی، خریدهای کهکشانی قابل توجهی را به تیمش اضافه کند. طبق آخرین حسابرسی‌‌های رسمی، رئال مادرید 128 میلیون یورو به صورت نقدی (در خزانه‌داری) در اختیار دارد و از باقی مانده وام‌های دریافتی هم 265 میلیون یورو دارد.

با توجه به هزینه خرید ستاره‌های تازه‌وارد و دستمزدهایی که قرار است طی 5 یا 6 فصل به آن‌ها پرداخت شود، آن‌ها برای این قسمت هم اعتبارات لازم را در اختیار دارند و برای خریدهای شگفت انگیزی که هواداران رئال مادرید انتظارش را می‌کشند، کیلیان امباپه و ارلینگ هالند در برنامه‌های رئال هستند.

1956918

انجمن باشگاه‌های اروپا (ECA) مقیاسی دارد که تراز اقتصادی باشگاه‌های این قاره را می‌سنجد. یک نسبت ثابت در این برآورد وجود دارد: درصد کل هزینه‌ برای پرسنل یک باشگاه نمی‌تواند بیشتر از 70 درصد کل درآمد آن باشد.

این نسبت در حساب‌های فصل گذشته رئال مادرید 72 درصد بود (519 میلیون دستمزد از 712 میلیون درآمد نهایی). اما در جدیدترین حساب‌های تأیید شده، رئال مادرید این را به 54 درصد کاهش داده است (452 میلیون هزینه از 843 میلیون درآمد کلی).

از یک سو حقوق پرسنل و بازیکنان کاهش یافته و از سوی دیگر کل درآمد رئال مادرید 17 درصد افزایش یافته است. تداوم این سناریو در فصل‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری رئال را برای خریدهای کهکشانی آماده کرده است.

رئال مادرید به یک شرکت بزرگ تبدیل شده است. از 30 ژوئن 2023 این باشگاه اعلام کرده که 1072 پرسنل دارد. از مجموع این پرسنل، 473 نفر بازیکن و مربی هستند.

در هر صورت، باید نسبت به دستمزدهای بازیکنان تیم فوتبال رئال مادرید توجه بیشتری وجود داشته باشد چون آن‌ها بیشترین قسمت از حقوق پرداختی را به خود اختصاص می‌دهند. از 30 ژوئن 2022، حقوق بازیکنان و مربیان تیم رئال به 404.9 میلیون یورو رسید و در سال 2023 این رقم به 326.5 میلیون کاهش یافت. در واقع رئال‌ موفق شد که دستمزدها را 78.4 میلیون یورو کاهش دهد.

در پایان فصل 21-2022 بازیکنانی مانند مارسلو، ایسکو و گرت بیل رئال را ترک کردند که دستمزد بسیار بالایی داشتند. همچنین این تابستان هم ادن هازارد، کریم بنزما، مارکو آسنسیو و ماریانو دیاز رئال را ترک کردند که همین مسأله تاثیر بسیاری در هزینه‌های باشگاه داشت.

ورزشگاه جدید

رئال مادرید با بهره‌برداری از ورزشگاه جدید می‌تواند افزایش قابل توجهی در درآمدزایی داشته باشد. رئال از ابتدای فصل درآمد نهایی فصل 24-2023 را 939 میلیون پیش‌بینی کرده بود که در حال حاضر نزدیک به یک میلیارد یورو ارزیابی می‌شود.

و مهمتر از آن، درآمد حاصل از بهره برداری ورزشگاه 317 میلیون یورو است، تقریبا 150 میلیون بیشتر از آنچه از ابتدای فرآیند بازسازی پیش‌بینی می‌شد. رئال فصل گذشته 151 میلیون از این ورزشگاه درآمد داشت و پس از بازسازی این عدد به 317 میلیون می‌رسد.

1948170

در انتظار دو ستاره جوان

امباپه، مهاجم پاری سن ژرمن، مدتی است که مورد توجه رئال بوده و در صورتی که گزینه تمدید قراردادش را انتخاب نکند، در پایان فصل جاری در دسترس باشگاه اسپانیایی خواهد بود.

1957757

در همین حال، گفته می‌شود که هالند در قراردادش با منچسترسیتی یک بند آزادسازی دارد که می‌تواند توسط تیم‌های خارج از انگلیس فعال شود. باید منتظر ماند و دید پرز با این شرایط مالی بی‌نظیر در نهایت یکی از بزرگترین آرزوهای طرفداران رئال را برآورده خواهد کرد یا خیر.

1957758