به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ امشب در اولین بازی‌اش پس از فیفادی به مصاف کلن خواهد رفت و مهمان آن‌ها است. توماس توخل با توجه به شرایط تیمش، نگران وضعیت بازیکنان و سلامت آن‌ها است.

او در نشست خبری گفت: «بازیکنان تیم‌های ملی، بهترین بازیکنان تیم خسته هستند! آن‌ها از نظر روحی خسته هستند، از نظر احساسی خسته هستند! از نظر جسمی خسته شده‌اند! فقط به دلیل بازی در زمین نیست، آن‌ها ساعات زیادی را در هتل‌ها، هواپیماها، اتوبوس‌ها و در سفر می‌گذرانند. این استرس‌زا است.»

1957920

به همین دلیل است که باواریا تا جمعه به کلن سفر نکرد! تا بازیکنان یک شب با خانواده و در خانه استراحت کنند و دوباره به تیم اضافه شوند.

در آخرین بازی‌هایی که آن‌ها روز بازی به شهر حریف سفر کرده‌اند، مقابل ساربروکن با شکستی شرم‌آور از جام حذفی کنار رفتند، در ژانویه ۲۰۲۱ نیز در شرایطی مشابه ۲-۱ به کیل باختند. به‌طور معمول تیم‌ها یک روز قبل از بازی به شهر مقصد سفر می‌کنند.

این دومین‌بار پس از بازی‌های ملی در این فصل است که بازی بایرن در روز جمعه برگزار می‌شود. آن‌ها در روز ۱۵ سپتامبر نیز مقابل لورکوزن قرار گرفتند که بازی با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید.

توخل فاش می‌کند که در این مورد با فدراسیون فوتبال آلمان تماس گرفته‌اند: «ما درباره این مورد صحبت کردیم. برای همه تیم‌هایی که بازیکنان زیادی به تیم ملی می‌دهند حرف زدیم. این یک تصمیم ناراحت‌کننده از نظر ورزشی است.»

دورتموند نیز پیش از این در روز ۲۰ اکتبر پس از سفر طولانی تیم ملی آلمان به آمریکا، مجبور به بازی برابر وردربرمن شد. این وضعیت در لیگ انگلیس نیز سر و صدا کرده است. یورگن کلوپ درباره ساعت بازی‌شان مقابل منچستر سیتی که ۱۲:۳۰ به وقت محلی است، گفت: «آن‌ها واقعا هیچ احساسی به فوتبال ندارند.»

1957922

در آلمان، فدراسیون مسئول این کار است. توخل درباره دلیل این تصمیم گفت: «فکر می‌کنم در مورد حقوق تلویزیونی و پخش بازی‌ها است، با توجه به قراردادهای تلویزیونی، پخش‌کنندگان می‌توانند بازی‌ها را انتخاب کنند.» 
درست است! ساعت بازی‌ها به دلیل تقسیم آن‌ها بین اسکای و دازن است که با توجه به حقوق پخش‌کننده‌های تلویزیونی این اتفاق افتاده است.

1957921

از نظر تئوری، بایرن می‌توانست درخواست تعویق بازی کند اما بر اساس گزارش بیلد، هیچ شانسی برای موفقیت وجود ندارد، زیرا فدراسیون بازی‌های جمعه را بر اساس تعداد بازیکنان ملی برنامه‌ریزی نمی‌کند، بلکه حقوق تلویزیونی، پلیس و مسائل امنیتی نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

یکی از دلایل این وضعیت این است که با توجه به نماینده حاضر در لیگ کنفرانس (فرانکفورت) و لیگ اروپا (فرایبورگ و لورکوزن)، سه باشگاه هستند که مجبورند در عصر شنبه یا یکشنبه بازی کنند.

این یعنی بایرن باید اغلب در روزهای شنبه و یا غروب جمعه بازی کند که بازی‌های شنبه از اسکای و مسابقات جمعه از دزن پخش می‌شوند.