به گزارش "ورزش سه"، هنوز تا پایان فصل زمانی زیادی در پیش است و هرچند بارسا اکنون در دوره افت قرار دارد، اما منابع و نیروهای کافی دارد تا بتواند در تمام تورنمنت‌هایی که در آن‌ها بازی می‌کند، موفق شود. با این حال واقعیت این است که تیم در هفته‌های اخیر نشانی از روزهای خوبش نداشته است. نه در شکل بازی و نه در نتایج، بارسا خوب کار نکرده و زنگ خطر به صدا در آمده است.

1958421

کاتالان‌ها دو پیروزی نزدیک و سخت (مقابل آلاوس و رئال سوسیداد)، دو شکست (مقابل رئال مادرید و شاختار) و یک تساوی (این شنبه در وایکاس) به دست آورده‌اند. 

شکل بازی تیم به خصوص نگران کننده است و بارسا شباهتی به تیم فصل گذشته ندارد. ژاوی این را یک مشکل ذهنی می‌داند و از بازیکنانش در نشست خبری خواست تا ذهنیتشان را تغییر دهند چون در غیر این صورت تنها باید برای کسب سهمیه بجنگند.

1958419

بازیکنان نیز با مربی و اینکه خوب بازی نمی‌کنند، موافقند. فرانکی دی یونگ گفت: «ما خوب بازی نکردیم و در سطحی که می‌توانیم باشیم نیستیم. ما قطعا باید برای بهتر کار کنیم.»

 هافبک هلندی پس از دو ماه مصدومیت، مقابل رایو به میادین برگشته بود و 90 دقیقه را بازی کرد.  

1958434

اینیاکی پنیا، که به‌دلیل مصدومیت تراشتگن درون دروازه قرار گرفته بود نیز گفت: «از نظر شخصی بسیار خوشحالم که توانستم در ترکیب ثابت قرار بگیرم. ولی دوست داشتم برنده شویم. گل بدی خوردیم و افسوس که دیگر واکنش نشان دادیم.»

نیاز به واکنش فوری برابر پورتو و اتلتیکو

کاتالان ها موظف به واکنش فوری هستند. آن‌ها روز سه‌شنبه در مونتجوئیک، سخت‌ترین رقیب مرحله گروهی خود در  لیگ قهرمانان اروپا یعنی پورتو را پیش‌رو دارند و عدم پیروزی بحران را بیشتر خواهد کرد. هفته بعد در لالیگا حریف بعدی اتلتیکو مادرید است و مشخصا بارسا محکوم به پیروزی خواهد بود.