به گزارش "ورزش سه"، آرائوخو از زمانی که اولین بازی خود را در تیم اول بارسلونا انجام داد، به عضوی حیاتی در این تیم تبدیل شد و در حال حاضر یکی از بهترین مدافعان میانی اروپا شناخته می‌شود. در صورت آمادگی، او جزء اولین نام‌های لیست ژاوی است و مدت‌هاست که پیش‌بینی می‌شود که در نهایت کاپیتانی تیم او را بر عهده بگیرد.

توماس توخل، سرمربی غول باواریایی، طرفدار بزرگ بازی این مدافع میانی است و دوست دارد او را به آلیانز آرنا بیاورد. با این حال، آنها به هیچ وجه نسبت به آینده این انتقال خوش‌بین نیستند. واضح است که بارسا می‌خواهد این مدافع را حفظ و دوباره قراردادش را تمدید کند. آرائوخو همچنین همیشه گفته است که دوست دارد برای بارسلونا بازی کند، بنابراین انتقال واقعی به نظر نمی‌رسد، حتی اگر پیش‌بینی شود که بارسا باید یک فروش قابل توجه در تابستان انجام دهد تا مشکلات مالی خود را کاهش دهد.

1959527

اوایل سال جاری، آرائوخو فاش کرد که معتقد است می‌تواند کاپیتان باشگاه کاتالانی باشد، زیرا از آکادمی به تیم اصلی آمده و نام خود را به عنوان یکی از رهبران باشگاه مطرح کرده است: "من به احتمال کاپیتان شدن در بارسلونا افتخار می‌کنم، اما این به من بستگی ندارد. ما باید به بازیکنانی که مدت طولانی‌تری اینجا بوده‌اند احترام بگذاریم. من خودم را یک رهبر طبیعی می‌دانم، صرف نظر از اینکه بازوبند ببندم یا نه، و این تا پایان دوران حرفه‌ای من ادامه خواهد داشت. من احساس می کنم برای تیم مهم هستم و فکر می‌کنم که این واقعیت سال گذشته دیده شد. من باید این فرم را حفظ کنم و به تیم کمک کنم. باید فصل بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم."

این بازیکن اروگوئه ای در حال حاضر سومین کاپیتان باشگاه پس از بازیکنانی است که مدت ها در خدمت تیم بوده اند، سرخی روبرتو و مارک آندره تراشتگن است. با همه این توصیفات، بعید است که این ستاره اروگوئه‌ای در این فصل آبی‌اناری‌ها را ترک کند زیرا آنها به دنبال بازگشت به صدر لیگ هستند و می‌خواهند در لیگ قهرمانان هم بدرخشند.