به گزارش "ورزش سه"، بلینگام در پنجره نقل و انتقالات تابستانی از بروسیا دورتموند راهی رئال مادرید شد و از همان ابتدای فصل توانست به یکی از ستاره‌های بی چون و چرای این تیم تبدیل شود. 

عملکرد خوب و درخشان او در ترکیب این تیم باعث شد که بسیاری حتی او را برنده توپ طلای بعدی بدانند و در نهایت هم باعث شد که جایزه کوپا و همچنین جایزه گلدن بوی را در رقابت با دیگر ستاره‌های جوان فوتبال اروپا به دست آورد. 

این بازیکن در حالی این جایزه را از آن خود کرد که گفته می‌شود قیمت او در حال حاضر به 160.5 میلیون یورو رسیده است. جمال موسیالا که پس از او دوم شد 151.2 میلیون یورو و فلورین ورتز هم 89.9 میلیون یورو ارزش دارد. 

1962247

نکته جالب مربوط به تعداد نمایندگان هر لیگ اروپایی در بین نامزدهای دریافت جایزه گلدن بوی است. دو لیگ اسپانیا و آلمان با پنج نماینده بیشترین بازیکن جوان درخشان در فوتبال اروپا را در اختیار دارند. انگلیس با چهار نماینده و پرتغال با سه نماینده هم در رده‌های بعدی قرار دارند. بلژیک و فرانسه با دو نماینده و هلند، اتریش، کرواسی و ایتالیا با یک نماینده در جایگاه‌های بعدی ایستاده‌اند. 

1962248

همچنین باشگاه‌های رئال مادرید، بایرن مونیخ، لایپزیش، بارسلونا و بنفیکا با دو نماینده بیشتر از سایر باشگاه‌ها در صدر جدول ایستاده‌اند. باشگاه‌هایی چون برایتون، منچستریونایتد، چلسی، پاری سن ژرمن، پی اس وی آیندهوون، آتالانتا و بایر لورکوزن هم در این فهرست با یک نماینده حضور دارند. 

کشور فرانسه با چهار نماینده بالاتر از تمامی کشورهای اروپایی در صدر جدول قرار گرفته است. اسپانیا با سه نماینده در رده دوم ایستاده و انگلیس، آلمان، بلکژیک و پرتغال هر کدام دو نماینده در بین نامزدهای این جوایر داشته‌اند. هلند، اتریش، ایرلند، کرواسی، ترکیه و ایتالیا هم در این فهرست به چشم می‌خورند.

1962249

مراسم اهدای جایزه گلدن بوی قرار است امشب با حضور بلینگام برگزار شود و این ستاره انگلیسی به صورت رسمی جایزه‌اش را دریافت خواهد کرد و امیدوار است که به زودی بتواند جایزه ارزشمند توپ طلا را از آن خود کند.