به گزارش "ورزش‌ سه"، مورایس سال دوم حضورش در فوتبال ایران را پشت سر می‌گذارد و حالا هیچ چیز در اردوی سپاهان شباهتی به هفته‌های اول حضور این مربی ندارد. 

سال گذشته سپاهان تا به خودش آمد با باخت‌ها و تساوی‌های زیادی مواجه شد. آنها از هفته سوم تا ششم موفق به پیروزی نشدند و در ادامه تا پایان نیم فصل در کرج هم به پیکان باختند، اما حالا مورایس در فصل جدید با استفاده از تجربیات گذشته و تقویت تیمش دیگر اجازه تکرار اتفاقات تلخ فصل گذشته را نداده است.

1967262

سپاهان با مورایس هر چه جلوتر رفته، بی‌رحم‌تر و البته جذاب‌تر شده. آنها در نیمه دوم فصل گذشته از 15 مسابقه صاحب 12 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست شدند اما همان چند امتیاز و البته امتیازات پرشمار از دست رفته در نیمه اول مسابقات سبب شد قافیه را در قهرمانی به پرسپولیس که آنها هم در هفته‌های پایانی مسابقات شگفت‌انگیز نتیجه گرفتند، واگذار کنند.

در لیگ بیست و سوم سپاهان تاکنون در 11 مسابقه به میدان رفته و ضمن رقم زدن تفاضل گل قابل توجه 28 امتیاز هم کسب کرده. البته 4 امتیاز از آنها به دلیل حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کم شد و شاید اگر عواقب حکم سنگین کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود، آنها مقابل نساجی و ملوان هم به یک تساوی و یک شکست دور از انتظار دست پیدا نمی‌کردند.

البته مورایس از نظر مهره نیز در رفاه کامل به سر نمی‌برد و بارها به دلیل نداشتن مدافع میانی قابل اتکا مجبور به ایجاد تغییرات غیرقابل پیش‌بینی در ترکیب تیمش شده، اما در بخش میانی و هجومی دستش باز است و طی هفته‌های اخیر در هر مسابقه با ترکیبی متفاوت مربیان حریف را غافلگیر کرده و این روند در مصاف با فولاد خوزستان که چند روز قبل مقابل استقلال به تساوی دست پیدا کرد هم ادامه داشت.

1967263

سپاهان در مصاف با فولاد خوزستان بی رحم بود. هنوز بازی به دقیقه 30 نرسیده بود که آنها دو گل زده بودند و چند گل مسلم با فرصت سوزی بازیکنان این تیم از دست رفته بود. این روند تا پایان نیمه اول با وجود اینکه بار دیگر روی اشتباه در خط دفاعی گل خوردند، ادامه داشت. در نیمه دوم از شدت حملات سپاهان کاسته شد، اما باز هم آنها هر وقت اراده می‌کردند روی دروازه کریستوفر کنت خطرساز می‌‍شدند. یک گل تماشایی دیگر زدند و اگر داور با آنها مهربان‌ بود، احتمالا به دو پنالتی هم دست پیدا می‌کردند و می‌توانستند با یک پیروزی درخشان‌تر زمین مسابقه را ترک کنند.

با این حال آنچه کسب یک پیروزی آسان و البته چشم‌گیر برای سپاهان را بیشتر جلوه می‌دهد، تساوی کسل‌کننده و پرحاشیه دو رقیب اصلی آنها در مسیر قهرمانی است؛ دو رقیبی که به نظر می‌رسد بی توجه به قدرتی که سپاهان دارد و رقیب اصلی هر یک از آنها در مسیر قهرمانی است، به شکل بی‌رحمانه‌ای در حال تخریب یکدیگر هستند و البته چه چیزی می‌تواند برای طلایی‌پوشان اصفهانی از این بهتر باشد.

البته احتمالا اگر از مورایس درباره حواشی دربی بپرسید، او با یک پاسخ فیلسوفانه دیگر متعجب‌تان خواهد کرد؛ همانطور که طی یک سال و اندی پس از حضورش در ایران تازه شروع به رو کردن شگردهای خود کرده و در زمینه فنی هم یحیی گل‌محمدی و هم جواد نکونام کار بسیار سختی برای شکست او در این فصل از مسابقات دارند.

عکاس:  وحید مومن زاده