به گزارش "ورزش سه"، قهرمان اروپا در حالی برای جام باشگاه‌های جهان به عربستان سعودی سفر کرده است که در لیگ برتر تنها یک برد از شش بازی اخیر خود در لیگ برتر را به همراه دارد. با این حال، هیچ نشانه‌ای از این اوضاع نیمه بحرانی در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های جهان در برابر اوراواردز مشاهده نشد، زیرا سیتی به یک پیروزی راحت 3-0 دست یافت، آن هم بدون حضور ارلینگ هالند و کوین دی بروینه. 
این پیروزی آنها را در آستانه کسب پنج گانه در سال 2023 قرار می‌دهد و رودری نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد تا تیمش به عنوان قهرمان جهان شناخته شود. او در گفتگو با خبرنگاران گفت: "ما یک فرصت بزرگ برای کسب یک جام باورنکردنی داریم. ما در فینال هستیم. این کار واقعا سخت بود. می‌خواهیم تمام تلاش خود را برای بردن آن انجام دهیم. ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا همه چیز را به دست آوریم. اگر ما با پنج عنوان قهرمانی را به پایان برسانیم، یک رکورد شگفت انگیز خواهد بود.
[چند بازی اخیر] احساس بسیار بدی در رختکن برای ما ایجاد کرد، بنابراین فکر می‌کنم برای ما خوب بود که کمی توقف کنیم و به جای لیگ در این جام بازی کنیم. وقتی در آن لحظه هستید، در ترکیبی از احساس شکست و از دست دادن امتیاز، گاهی واقعا حق شما آن احساسات منفی نیستند. اما به هر حال نمی‌توان زیاد صحبت کرد. باید ساکت بود و تا جایی که می‌توان تلاش کرد تا نتایج به دست بیاید."

1969248

روند بد سیتی قبل از تعطیلات فیفا دی نوامبر آغاز شد، زمانی که آنها در استمفورد بریج مقابل چلسی با تساوی 4-4 متوقف شدند. آنها سپس در خانه مقابل تاتنهام به تساوی 3-3 دست یافتند و سپس با نتیجه 1-0 مقابل استون ویلا در وست میدلندز شکست خوردند. جک گریلیش و برناردو سیلوا با گل‌هایشان سیتی را در برابر لوتون تاون که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده را نجات دادند، اما کریستال پالاس یک بار دیگر در ورزشگاه اتحاد یک امتیاز را به دست آورد تا شاگردان پپ گواردیولا قبل از سفر به سمت ریاض در رده چهارم جدول رده بندی قرار گیرند.

سیتی در دیدار روز جمعه با فلومیننزه، دی بروینه و هالند را در اختیار نخواهد داشت. با این حال، گواردیولا امیدوار است که بازیکنانی مانند ماتئوس نونس، سیلوا و جولیان آلوارز به تیم کمک کنند تا اولین جام قهرمانی خود در جام جهانی باشگاه‌های جهان را بالا ببرند.