به گزارش "ورزش سه"، چند روز پس از رتبه بندی برترین تیم‌های باشگاهی فوتبال دنیا از نگاه وب سایت جهانی آمار و دیتا ملقب به اوپتا، حالا در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی این رسانه، سپاهان موفق شده است که بالاتر از استقلال و پرسپولیس در رتبه نخست ایران قرار بگیرد.

اوپتا که هر هفته رتبه بندی تیم‌های باشگاهی سراسر دنیا را منتشر می‌کند، امروز نیز رنکینگ جدید خود را بر اساس سطح تیم‌ها، نتایج آنها و دستاوردهای کسب‌شده در تورنمنت‌های مختلف منتشر کرد که در این میان، سپاهان و استقلال در جمع 10 تیم برتر قاره قرار گرفته‌اند.

در رنکینگ جدید، سپاهان توانست به رتبه‌ای بالاتر از استقلال دست پیدا کند و در جایگاه ششم آسیا و 201 جهان قرار بگیرد. شاگردان نکونام که دو هفته پیش بهترین تیم ایران بودند، در رده نهم آسیا و 222 جهان قرار گرفته‌اند. پرسپولیس نیز دوازدهم آسیا و تیم 256 دنیا است.

1967263

سپاهان که در هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتبال ایران نتایج خوبی را کسب کرده و حتی راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شده، 0.9 امتیاز مثبت نسبت به رتبه بندی قبل کسب کرده و 20 پله نیز در رنکینگ جهانی صعود داشته است.

اما استقلال نسبت به رنکینگ قبلی 0.6 امتیاز مثبت به دست آورده و با 78.6 امتیاز، 19 پله نیز در رتبه بندی پیش صعود داشته است. پرسپولیس نیز شمار امتیازات خود را به عدد 78 رسانده و در رتبه بندی جهانی صعود سه پله‌ای داشته است.

1969953

پنج رتبه نخست این رنکینگ دست نخورده باقی ماند. الهلال که نتایج فوق العاده‌ای را در لیگ حرفه ای عربستان کسب کرده، در رتبه 54 دنیا و اول آسیا ایستاده است. دیگر تیم شهر ریاض یعنی النصر نیز بدون تغییر و در رتبه 87 جهان و دوم آسیا قرار گرفته است. دیگر تیم عربستانی یعنی الاتحاد 22 پله سقوط کرده و در رده 176 دنیا و سوم آسیا قرار دارد.

رده‌های پنجم و ششم نیز در اختیار تیم‌های ژاپنی کاوازاکی فرونتال و ویسل کوبه است. سپاهان ایران، اولسان کره جنوبی، یوکوهاما مارینوس ژاپن، استقلال ایران، پوهانگ استیلرز کره جنوبی، التعاون عربستان و پرسپولیس نیز در رده‌های هفتم تا دوازدهم قرار دارند.