کریم بوستانی در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور در نظرخواهی برترین های قرن شرکت کرد

کریم بوستانی متولد 5 دی ماه 1332 در مسجد سلیمان است. او دوران حرفه ای را در تیم های تاج مسجد سلیمان، استقلال اهواز، نیروی اهوای و بن یاس امارات گذراند. همچنین در سال 1980 بازیکن تیم ملی بود. او در جام قدس کاپیتان تیم منتخب خوزستان بود. بوستانی در عرصه مربی گری هم در باشگاه های استقلال اهواز، سپاهان، تراکتور تبریز، استقلال تهران و صبای قم مربی دروازه بان ها بود و سرمربی گری استقلال خوزستان را نیز بر عهده داشت.

به گزارش طرفداری، کریم بوستانی تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر معرفی کرد.

دروازه بان:

بی شک ناصر حجازی از همه بهتر بود. هم فنی بود، هم با اخلاق و هم با کلاس. ناصر خان برای ما هم الگو بود.

مدافعان:

پرویز قلیچ خانی و اکبر کارگر جم را انتخاب می کنم. پرویز خان هافبک هم بود اما چون می خواهم در هافبک کریم باقری را بگویم، نمی توانم از پرویز قلیچ خانی در آن پست نام ببرم. هرچند پرویز قلیچ خانی در همه پست ها بهترین بود. اکبر کارگرجم را هم خیلی دوستش دارم. واقعا یک مدافع استثنایی بود. اخلاق خوبی هم داشت. حیف است که در این تیم اسمش را نبرم.

دفاع راست:

برای دفاع راست اول ابراهیم آشتیانی خدا بیامرز را انتخاب کردم اما خدایی مهدوی کیا چیز دیگری بود. واقعا استثنایی بود.

دفاع چپ:

فکر نمی کنم در این پست بهتر از آندرانیک اسکندریان داشته باشیم. واقعا خوب و شایسته بود.

هافبک دفاعی:

در پست هافبک دفاعی کریم باقری بهترین گزینه من است. بازیکن بسیار کاملی بود.

هافبک راست:

علی کریمی از استعدادهای بزرگ فوتبال ایران بود که تکنیک ناب او مثل خوزستانی های قدیمی بود. کریمی را بسیار دوست دارم.

هافبک چپ:

حیف است در تیم تاریخ فوتبال ایران از خوزستانی های اصلی اسم نبرم. ابو را برای پست هافبک چپ می گویم که در این پست عالی بازی کرد. البته ابراهیم قاسمپور همه جا خوب بود.

هافبک هجومی:

دومین خوزستانی تیم من محمد صادقی است. یک بازیکن بزرگ، با اقتدار و دوست داشتنی برای فوتبال ایران بوده است.

مهاجمان:

اینجا می خواهم از سومین خوزستانی هم نام ببرم. غلامحسین مظلومی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال کشورمان است. علی دایی دیگر انتخابم است. مهاجمی بزرگ و شایسته که بدون شک افتخار فوتبال ایران در جهان است.

کریم بوستانی در ادامه از پرویز قلیچ خانی، ناصر حجازی و علی دایی به عنوان سه بازیکن قرن یاد کرد و حشمت مهاجرانی و تومیسلاو ایویچ را مربیان قرن دانست.

در بخش داور قرن رای پیشکسوت فوتبال ایران جعفر نامدار بود و همچنین بوستانی در بخش تیم قرن به تیم ملی ایران در سال 1980 رای داد.

نام های غلامرضا تختی، محمد نصیری و عبدالله موحد در بخش پایانی یعنی ورزشکاران قرن، تکمیل کننده فرم نظرخواهی کریم بوستانی بودند.