به گزارش "ورزش سه"، جام ملت‌های آفریقا ماه آینده از 13 ژانویه تا 11 فوریه آغاز می‌شود. این مقطعی حساس برای لیگ برتر است و تیم‌ها بدون استراحت و با فشار زیاد بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی و همچنین سرمای هوا، روزهای سختی را سپری خواهند کرد و جام ملت‌ها هم یک عامل فشار دیگر خواهد بود که منچستریونایتد بیشتر از بسیاری از رقبای خود در لیگ برتر با جدایی بازیکنان کلیدی آن را احساس خواهد کرد.
تیم اریک تن هاخ چهار بازیکن را به مقصد آفریقا از دست خواهد داد. دروازه‌بان اصلی تیم آندره اونانا بزرگترین جای خالی تیم خواهد بود. این ملی پوش کامرونی از زمان ورود تابستانی‌اش از اینتر، به طور کامل در همه بازی‌ها حضور داشته است. آلتای بایندیر جایگزین احتمالی او از زمان ورودش یک دقیقه هم بازی نکرده است.
یونایتد سفیان امرابط ستاره قرضی را  برای بازی با تیم ملی مراکش از دست خواهد داد. با مصدومیت کاسمیرو، امرابط نقش مهمی در خط هافبک دارد.

1971249

تن هاخ همچنین هانیبال مجبری (تونس) و آماد دیالو (ساحل عاج) را از دست خواهد داد. این دو بازیکن تاثیر زیادی در نیم فصل اول برای تیم تن هاخ نداشتند اما نبود آنها برای تیم بحران زده تن هاخ به معنی یک گزینه کمتر برای تغییرات احتمالی خواهد بود.

فقط ناتینگهام فارست- با هفت نفر- تعداد بازیکنان بیشتری نسبت به یونایتد برای این مسابقات در آفریقا از دست خواهد داد و برخی از رقبای آنها در جمع چهار تیم برتر چندان تحت تاثیر این رقابت‌ها قرار نخواهند گرفت. منچسترسیتی و نیوکسل حتی یک بازیکن را هم از دست نخواهند داد در حالی که برای چلسی فقط نیکلاس جکسون تیم را ترک می‌کند. لیورپول، آرسنال، تاتنهام هر یک دو بازیکن خود را- جوئل ماتیپ (کامرون) و محمد صلاح (مصر)، محمد الننی (مصر) و توماس پارتی (غنا)، پاپ ماتار سار (سنگال) و ایو بیسوما (مالی)- از دست می‌دهند.