به گزارش ورزش سه، شانزده هفته از بوندسلیگای آلمان گذشته و در شرایط فعلی بایرن مونیخ تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ قافیه صدرنشینی را به بایر لورکوزن باخته است و این شرایط با حضور توماس توخل مقداری پیچیده‌تر شده است.

بایرن مونیخ تا اینجای فصل ۱۲ برد، ۲ تساوی و یک شکست داشته و مجموع امتیازاتش به ۳۸ رسیده و در تاریخ بایرن مونیخ بی‌سابقه بود که در یک فصل، این تیم بیشتر از ۳۵ امتیاز بگیرد و صدر جدول نباشد!

باواریایی‌‌ها در دی اف بی پوکال حذف شده اما توخل دو شانس برای قهرمانی دارد، یکی در اروپا و دیگری در بوندسلیگا؛ این اتفاق در شرایطی است که بایرن مونیخ در جدول سال ۲۰۲۳ هم اختلافش با لورکوزن به یک امتیاز رسیده، اتفاقی که از سال ۲۰۱۳ بی‌سابقه بوده و برای نخستین بار در طی این ده سال یک تیم توانسته در طی یک سال میلادی اختلافش با بایرن مونیخ یک امتیاز باشد.

شاگردان توخل بعد از لورکوزن، دومین خط دفاع برتر فصل هستند و همچنین تهاجمی ترین تیم در پنج لیگ معتبر اروپا هستند اما وضعیت ژابی آلونسو در لورکوزن به قدری غیرقابل پیش بینی بوده که بعید نیست در ادامه این روند، بایرن مونیخ بعد از ده سال جام قهرمانی بوندسلیگای آلمان را از دست بدهد و شاهد نخستین قهرمانی لورکوزن باشد.