به گزارش "ورزش سه"، مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 از هفت روز بعد در قطر آغاز می‌شود و تا دهم فوریه ادامه دارد و جام ملت‌های آفریقا هم از 13 ژانویه تا 11 فوریه برگزار می‌شود و تیم‌های ملی حاضر در این تورنمنت‌ها در حال حاضر آخرین مراحل آماده‌سازی خود برای حضور در این مسابقات دنبال می‌کنند.

اما نکته جالب اینکه ۱۴ تیم آفریقایی و آسیایی، با توجه به امکانات ورزشی فوق‌العاده امارات و مسائلی از جمله سهولت رفت و آمد، خدمات اقامتی سطح بالا و لوکس و شرایط آب و هوایی، این کشور را به عنوان محل برگزاری آخرین اردوی خود پیش از حضور در مسابقات قهرمانی قاره انتخاب کرده‌اند.

1975343

بحرین، عمان، سوریه، عراق، کره جنوبی، قرقیزستان، مالزی، استرالیا، چین، ازبکستان و همچنین تیم ملی امارات، یازده تیم آسیایی حاضر در امارات بودند که البته در این بین ازبکستان روز سه‌شنبه گذشته به اردوی خود در این کشور پایان داد. همچنین آنگولا، جمهوری دموکراتیک کنگو و بورکینافاسو هم سه تیم آفریقایی هستند که در امارات اردو زده‌اند.

تیم ملی امارات هفته گذشته اردوی خود را در ابوظبی و در ورزشگاه دانشگاه نیویورک آغاز کرد و یک بازی دوستانه نیز مقابل قرقیزستان برگزار کرد. تیم ملی عمان هم که از 17 دسامبر اردوی خود را در ابوظبی آغاز کرد، در یک بازی به مصاف چین رفت و در آخرین بازی خود قبل از عزیمت به دوحه هم برابر امارات قرار می‌گیرد.

تیم ملی فوتبال سوریه شنبه گذشته وارد دبی شد تا در اردوی تدارکاتی خود را در ورزشگاه باشگاه شباب الاهلی بر پا کند و برای مسابقات قاره‌ای آماده شود. این تیم در این اردو با تیم‌ قرقیزستان دیدار کرد و روز دوشنبه نیز برابر مالزی قرار می‌گیرد.

همچنین تیم ملی قرقیزستان مرحله دوم آماده‌سازی خود برای حضور در جام ملت‌های آسیا را از 17 دسامبر در امارات آغاز کرد و امروز به این اردو پایان خواهد داد. برنامه تدارکاتی تیم ملی قرقیزستان شامل 3 بازی دوستانه مقابل ازبکستان، امارات و سوریه بود.

تیم ملی فوتبال عراق اردوی تدارکاتی خود را برای حضور در این جام ملت‌ها در ابوظبی برگزار کرد و امروز مقابل کره جنوبی که روز پنجشنبه اردوی خود را در ابوظبی آغاز کرد، می‌رود. کاروان کره جنوبی چهار روز بعد امارات را به مقصد دوحه ترک خواهند کرد.

1975342

تیم ملی استرالیا هم روز گذشته برای برگزاری اردوی تدارکاتی خود برای حضور در رقابت‌های گروه دوم جام ملت‌های آسیا وارد ابوظبی شد. استرالیا، قهرمان جام ملت‌های آسیا 2015، در این اردو یک بازی دوستانه برابر بحرین برگزار می‌کند.

تیم ملی آنگولا نیز در چارچوب تدارکات برای جام ملت‌های آفریقا، امروز در ابوظبی با تیم ملی کنگو دیدار می‌کند و چهار روز بعد هم با تیم ملی بورکینافاسو دیدار خواهد کرد.