به گزارش ورزش سه، با اعلام باشگاه صنعت نفت آبادان قرار شد در ادامه نیم فصل لیگ بیست و سوم، وینفرد شفر سرمربی آلمانی سابق تیم استقلال تهران با قبول هدایت این تیم، به آبادانی‌ها کمک بکند تا در ادامه فصل از منطقه خطرآفرین سقوط فاصله بگیرند. این انتخاب در حالی انجام گرفت که شفر ۷۳ سال سن دارد و در شرایط فعلی مسن‌ترین سرمربی، لیگ ۲۳ به شمار می‌آید.

شفر در آمار کلی لیگ برتر، بعد از پلاژویچ فقید که در سن ۷۶ سالگی هدایت مس کرمان را در لیگ یازدهم قبول کرده بود مسن‌ترین سرمربی خارجی لیگ به حساب می‌آید. بین این دو نفر هم محمود یاوری فقید، با سن ۷۵ حضور دارد که در لیگ سیزدهم روی نیمکت فجر شهید سپاسی می‌نشست و مسن‌ترین سرمربی ایرانی تاریخ لیگ برتر به شمار می‌آید.

بعد از این سه نفر، ۶ نام دیگر هم در سن ۷۰ سالگی در لیگ برتر فعالیت داشتند. پوکله‌پوویچ در سن ۷۱ سالگی سرمربی داماش گیلان در لیگ هشتم بود و نفراتی چون قربان بردیف (لیگ 22)، جان توشاک (لیگ 17)، ژرژ لیکنز (لیگ 18)، مصطفی دنیزلی (لیگ 19) و تونی الیویرا (لیگ 15) همگی در سن ۷۰ سالگی سرمربی تراکتور بودند. لازم به ذکر است، شفر که در لیگ نوزدهم سرمربی استقلال بود ۶۹ سال سن داشت و حالا آمار خود را افزایش داد.