به گزارش "ورزش سه"، جابه‌جایی سرمربیان در تیم‌های لیگ برتری امری بدیهی در فوتبال ایران محسوب می‌شود؛ در فصل جاری هم با کسب نتایج ضعیف از سوی برخی‌ تیم‌ها شاهد تغییرات روی نیمکت‌ها بودیم و برخی مربیان جای خود را به مربیان دیگری دادند.

نکته قابل توجه اما درباره جابه‌جایی سرمربیان در لیگ بیست و سوم اضافه شدن بر تعداد سرمربیان خارجی است. در فصل جاری با جدایی سه سرمربی از تیم‌های خود شاهد حضور یک خارجی جدید روی نیمکت‌های لیگ برتری بودیم.

در فولاد خوزستان با برکناری علیرضا منصوریان، ایگناسیو مارتینز اسپانیایی جای او را گرفت؛ در نساجی با جدایی مهدی رحمتی یک اسپانیایی دیگر به نام لوکاس آلکاراس روی نیمکت نماینده قائمشهر نشست و حالا وینفرد شفر آلمانی به عنوان جایگزین عبدالله ویسی در نفت آبادان معرفی شده است.

این در حالی است که سه تیم سپاهان، تراکتور و گل‌گهر سیرجان نیز از ابتدای فصل کار خود را با سرمربیان خارجی شروع کردند و حالا تعداد سرمربیان خارجی لیگ برتر به 6 نفر می‌رسد و جالب اینکه چند سرمربی از چرخه مربیان لیگ برتر خارج شده‌اند.

بی‌شک کاهش تعداد سرمربیان ایرانی روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری اتفاق خوبی برای این قشر از فوتبال نیست؛ اگرچه در سال‌های اخیر برخی سرمربیان از چرخه خارج شدند و تعداد سرمربیان فعال در لیگ برتر بسیار کمتر شده، اما اینکه خارجی‌ها روی نیمکت‌های لیگ برتر افزایش پیدا کنند، نکته مهمی محسوب می‌شود.

در چند سال اخیر فوتبال ایران به خصوص در سطح اول (لیگ برتر) تعداد زیادی سرمربی جدید را به خود ندیده و شاید بتوان گفت تنها کسی که به این چرخه اضافه شده و باقی خواهد ماند، سعید دقیقی در شمس‌آذر قزوین است. در این شرایط نیاز به اضافه شدن نفرات جدید به نیمکت‌های لیگ برتر احساس می‌شود. اتفاقی که می‌تواند سرمربیان جوان‌تری را به فوتبال بیفزاید و بیش از این شاهد حضور خارجی‌ها در ایران نباشیم.