به گزارش ورزش سه، در شرایطی که با توجه به برگزاری جام ملت‌های آسیا 2023 قطر، بازی‌های لیگ برتر خلیج فارس دچار وقفه شده و تیم‌ها راهی اردو شده‌اند؛ حالا فرصتی است تا به وضعیت آماری تیم‌های لیگ برتری نگاه داشته باشیم.

یکی از اتفاقات مهم یک سال اخیر لیگ برتر، ورود پاکو خمس اسپانیایی به فوتبال ایران بود؛ ورودی که باعث شد تیم تراکتور تبدیل به یک مدعی شود و اکنون با 4 امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول در رده چهارم باشد اما نکته مهم‌تر بررسی شرایط لیگ برتر از زمان ورود او به لیگ است. خمس در هفته دوازدهم لیگ بیست و سوم وارد فوتبال ایران شد و حال وضعیت امتیازگیری سه مدعی لیگ برتر از هفته دوازدهم لیگ 22 تا هفته پانزدهم لیگ بیست و سوم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

1979549

سپاهانسپاهان

شاگردان مورایس در اصفهان فوق العاده کار کردند و در طی این مدت 24 برد، 4 تساوی و 6 شکست داشتند. این تیم همچنان موفق شد 67 گل به ثمر برساند و تنها 24 بار دروازه تیمش را باز شده ببیند تا در مجموع با کسب 76 امتیاز در طی 33 هفته صدرنشین لیگ باشد.

1978150

استقلالاستقلال

آبی‌های پایتخت از هفته دوازدهم لیگ قبل تا کنون، وضعیت ضعیف‌تری نسبت به سپاهان داشته و لازم به ذکر است که در این مدت این تیم دو سرمربی متفاوت را تجربه کرده است. در 19 بازی ساپینتو روی نیمکت نشسته و 15 بازی جواد نکونام که اکنون ماحصلش این است که استقلال 21 پیروزی، 9 تساوی و 4 شکست داشته تا با 63 گل زده و 25 گل خورده دومین تیم برتر لیگ باشد.

1976877

پرسپولیسپرسپولیس

پسران یحیی گل محمدی اگر چه در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر بردند اما وضعیت متفاوتی در این مدت داشته است. پرسپولیس در وضعیت مشابه با استقلال قرار دارد. 21 بار برده، 9 بار متوقف شده و 4 بار شکست خورده ولی با توجه به تفاضل گل کمتر که می‌توان ریشه آن را پیروزی پر گل استقلال مقابل هوادار دانست، در رده پایین‌تر است. پرسپولیس 54 بار موفق به گلزنی شد و در این مدت 20 بار دروازه‌اش باز شده باشد.

1975354

تراکتورتراکتور

همانطور که قابل حدس است تراکتور در این مدت هم نسبت به رقبای اصلی خود تغییری نداشته است. این تیم در طی 34 بازی حضور پاکو خمس، 20 بار رقیب خودش را شکست داده و 5 بار دیدارش برنده نداشته است. این تیم در دوران حضور خمس برابر تیم‌های نساجی، پرسپولیس (2 مرتبه)، مس رفسنجان (2 مرتبه)، استقلال (2 مرتبه)، سپاهان، شمس آذر و ذوب آهن شکست خورده اما محسوس است که اختلاف قدرت میان تراکتور و سه تیم بالانشین نسبت به فصول گذشته بسیار کم شده و بعید نیست که در صورت ادامه داشتن حضور خمس در تبریز، پایان فصل به جدولی نگاه کنیم که تراکتور بهتر از این سه تیم بوده است.

1979548