به گزارش "ورزش سه"، سه سال قبل بود که باشگاه رم با رقمی در حدود 40 میلیون یورو برای خرید مالکوم از بوردو به توافق رسید و حتی هواداران جالوروسی برای استقبال از این بازیکن به فرودگاه آمده بودند. اما در چرخشی عجیب، این بازیکن در نهایت راهی بارسلونا شده و تنها یک سال و بعد از ارائه نمایشی دور از انتظار، این باشگاه را به مقصد زنیت ترک کرد. رامون پلانس که نقش اصلی را در این انتقال جنجالی ایفا کرد، خرید مالکوم را اشتباه بزرگ خود در روزهای حضور در بارسلونا توصیف کرد.

رامون پلانس گفت: "یکی از بزرگترین اشتباهاتی که تا به حال مرتکب شدم این بود که روی خرید مالکوم قمار کردم. فکر می‌کردم او در بارسا موفق خواهد شد و مالکوم یکی از بهترین بازیکنان لیگ یک بود. اما در نهایت در باشگاهی مثل بارسا فشار بیشتری وجود دارد و فقط استعداد برای کسب موفقیت در این باشگاه کافی نیست.

اما زمانی که در ختافه کار می‌کردم، از پتانسیل و قدرت رونالد آرائوخو مطلع شدم. ابتدا هدف من این بود که او را برای ختافه به‌خدمت بگیرم، اما در ادامه باشگاه بارسلونا من را به‌عنوان مدیر فنی خود استخدام کرد و تصمیم گرفتم روی جذب رونالد آرائوخو قمار کنم. 

وضعیت عثمان دمبله و عدم تمدید قرارداد با بارسلونا؟ متاسفانه امروز شرایط در فوتبال این‌گونه پیش می‌رود. من دوست ندارم در مورد اسم بازیکن خاصی صحبت کنم، اما ما نیز شرایطی را در بارسلونا تجربه کردیم که مشابه موقعیت فعلی عثمان دمبله بود."