به گزارش ورزش سه، در دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ ساحل عاج، مصر در شبی سخت و دشوار بدون محمد صلاح توانست از مرحله گروهی جان سالم به در ببرد و صعود کند.

مصر با داشتن ۲ امتیاز از ۲ بازی، به مصاف کیپ ورد رفت که در ۲ بازی خود پیروز شده بود؛ از طرفی غنا با موزامبیک رو در رو شده بود و اگر جدال میان غنا-موزامبیک برنده داشت، مصر نمی‌توانست به عنوان تیم دوم صعود کند.

در شروع، غنا دروازه موزامبیک را باز کرد و در دقیقه ۴۵+۱ دروازه تیم ملی مصر باز شد، تا اوضاع برای مصری‌ها بسیار سخت شود.

1982095
وضعیت متفاوت الشناوی در زمان رقم خوردن اتفاقات پیاپی‌ای که صعود مصر را رقم زد

در شروع نیمه دوم ترزگه که به صورت تعویضی وارد زمین شد، یکی از گل‌ها را جبران کرد اما در طرف دیگر غنا به گل دوم بازی رسید و مصر به چیزی جز پیروزی نباید فکر می‌کرد.

مصر به سمت دروازه کیپ ورد فشار می‌آورد تا جایی که شمار شوت‌هایش از ۲۴ شوت گذر کرد و در بازی همزمان موزامبیک یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.

در شرایطی که به دقایق اضافی بازی رسیده بودیم، موزامبیک و مصر به صورت همزمان به گل رسیدند و این لحظه دراماتیک برای مصری‌ها بسیار احساس برانگیز بود؛ آنها که حالا در غیبت صلاح پیروز شده بودند، پیراهن او را در دست گرفتند تا این برد را به او تقدیم کنند ولی پیش از پایان بازی، کیپ ورد در دقیقه ۹۰+۶ تنها سه دقیقه بعد از گلی که دریافت کرده بود، به گل مساوی رسید اما مصری‌ها خوشحال بودند که دیگر بازی این گروه مساوی شده و می‌توانند به آسودگی به عنوان تیم دوم صعود کنند.

1982096

داستان باورنکردنی صعود مصر اینطور بود که یاران صلاح با تساوی ۱-۱ و برد ۲-۰ غنا جلو موزامبیک در آستانه حذف بودند اما دقیقه ۹۳ گل زدند و آن طرف موزابیک دقیقه ۹۱ و ۹۴ گل زد. مصر دقیقه ۹۹ گل مساوی را از کیپ ورد دریافت کرد ولی چون غنا مساوی کرده بود صعود کردند!