به گزارش "ورزش سه"، به جرأت می‌توان گفت که دو سال و چهار ماه گذشته برای ژاوی هرناندز فوق‌العاده استرس‌زا بوده است، اگرچه او با وجود مشکلات مالی فلج‌کننده باشگاه، در فصل گذشته دوران موفقیت‌آمیزی را در بارسلونا سپری کرد اما پس از نتایج ضعیف در این فصل اعلام کرد که دوران او در بلوگرانا در پایان فصل به پایان خواهد رسید.

ژاوی درباره تصمیمش اعتراف کرده که در مدت حضور در سمت مربی‌گری بارسلونا عوامل متعددی بر روی او تاثیر گذاشته و فشارهای زیادی متحمل شده است، بنابراین جای تعجب نیست که او قصد دارد پس از پایان رسمی دوران حضورش در بارسلونا، استراحتی یک ساله را تجربه کند.

1995719

بر اساس گزارش آاس، ژاوی می‌خواهد فصل ۲۵-۲۰۲۴ را به دور از فوتبال بگذراند و قصد قبول پیشنهاد باشگاهی را ندارد. او به اطرافیانش اعلام کرده که می‌خواهد یک سال آینده را در کنار خانواده و دوستانش سپری کند. گرچه نزدیکان او معتقدند که اگر پیشنهاد بسیار مناسبی از لیگ‌های معتبر اروپایی(به‌غیر از لالیگا) از راه برسد ممکن است سرمربی بارسلونا راضی به پذیرش آن شود.

موضع ژاوی کاملاً قابل درک است. او در طول فصل بارها در مورد فشار کاری بالا و بار بزرگی که رسانه‌ها بر دوش مربیان بارسلونا قرار می‌دهند صحبت کرده است. اینکه او در ادامه دوران مربی‌گری‌اش به بارسلونا بازخواهد گشت یا نه، موضوع قابل بحثی است اما در حال حاضر، تمرکز کامل او بر روی این است که این فصل را با سرعت بالا به پایان برساند.