به گزارش "ورزش‌ سه"، مورایس فصل گذشته که اولین سال حضورش در فوتبال ایران بود اگرچه با دو برد متوالی مقابل استقلال و نساجی شروع خوبی داشت، اما رفته رفته امتیازات مهمی را از دست داد.
با این حال سپاهان آرام آرام جان گرفت و در نیم فصل دوم تنها یک شکست داشت و سه تساوی تا با کسب 65 امتیاز با فاصله یک امتیازی از پرسپولیس نایب قهرمان شود.
روند فصل گذشته با تقویت طلایی‌پوشان اصفهانی و جذب بازیکنان تاثیرگذاری نظیر اسدی، عیسی آل‌کثیر، شکاری و فرصت دادن به جوانانی نظیر آریا یوسفی و محمدجواد حسین‌نژاد با شروع فصل جدید ادامه پیدا کرد و تا پیش از هفته‌های پایانی نیم فصل اول کسی در این موضوع شک نداشت که تیم مورایس جدی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی مسابقات است.

1996911

اما به یکباره همه چیز در هفته‌های پایانی دگرگون شد و پس از شکست خانگی مقابل آلومینیوم و محروم کردن 6 بازیکن تیم شب قبل از بازی با گل‌گهر در سیرجان، شرایط باشگاه اصفهانی بحرانی‌تر شد و آنها پس از قبول سومین شکست فصل مقابل سرمه‌ای پوشان سیرجانی، در بازی آخر هم مقابل شمس آذر مغلوب شدند.
در ادامه سپاهان دو بازی دشوار مقابل الهلال قدرتمندترین تیم فعلی قاره کهن برگزار کرد که هر دو مسابقه با وجود نمایش تحسین برانگیز شاگردان مورایس با شکست 3 بر یک تمام شدند.
درنهایت بازی آخر سپاهان مقابل استقلال هم با شکست یک بر صفر تمام شد تا ششمین باخت پیاپی تیم مورایس و هفتمین باخت آنها در طول فصل و در مسابقات مختلف رقم بخورد.

1996912

این نتایج به شدت مورایس و شاگردانش را تحت فشار قرار داده و آنها حالا تقریبا 48 ساعت تا مصاف برابر شمس‌آذر در جام حذفی فاصله دارند. شرایط موجود فقط یک گزینه برای سپاهان روی میز قرار می‌دهد و آن هم پیروزی برابر شاگردان سعید دقیقی است که یکی از منسجم‌ترین تیم‌های لیگ برتر به شمار می‌روند.
در صورت رقم خوردن این پیروزی وضعیت در سپاهان برای برگزاری سه بازی دیگر تا پایان فصل برابر پیکان، فولاد و گل‌گهر بهبود پیدا خواهد کرد، اما در غیراینصورت و حذف طلایی‌پوشان از جام حذفی شرایط برای مورایس و شاگردانش بسیار دشوارتر خواهد شد.