آیتم 60 ثانیه امروز رسانه طرفداری به جلسه هیات رییسه فدرسیون فوتبال اختصاص داشت...

یک استعلام بی دلیل همچنان دست فدراسیون فوتبال را برای برگزاری جلسه هیات رییسه به شکل رسمی بسته است.

به گزارش طرفداری، صبح امروز قرار بود جلسه رسمی هیات رییسه فدراسیون فوتبال برگزار شود اما باز هم تعداد اعضا به هشت نفر نرسید تا جلسه هیات رییسه شکل رسمی پیدا نکند. یکی از کارشناسان حقوقی فیفا به نکته ای اشاره کرده که بد نیست فدراسیون فوتبال هم آن را بررسی کند.

این کارشناس حقوقی فیفا اعلام کرده اگر یکی از اعضای هیات رییسه به مشکل حقوقی بخورد و به هر دلیلی بازداشت شود، صلاحیت حضور در جلسه هیات رییسه را ندارد و چه حضوری و چه آنلاین اگر در جلسه هیات رییسه شرکت کند، جرم محسوب می شود.

حسن کامرانی فر که دست به استعلامش خوب است، بد نیست این موضوع را هم از فیفا استعلام بگیرد تا فدراسیون به خاطر ارتباط آنلاین با عضو بازداشت شده به دردسر نیفتد، البته از این بابت خطری فعلا فدراسیون فوتبال را تهدید نمی کند چون اگر در حاشیه جلسه غیررسمی امروز ارتباطی هم بوده باشد، غیررسمی بوده است.

یک کارشناس حقوقی در این خصوص به طرفداری گفت:

کسی که در هیات رییسه فدراسیون فوتبال عضو است، وقتی به عنوان مجرم در زندان است تا زمانی که ثابت نکند مجرم نیست، نمی تواند در هیچ جلسه ای به صورت رسمی شرکت کند. حتی اگر با قرار وثیقه هم از زندان آزاد شود تا زمان حکم دادگاه و اعلام برائت نمی تواند در رابطه با فوتبال اظهارنظر یا امضای رسمی داشته باشد. بهتر است فدراسیون فوتبال در این خصوص از فیفا استعلام بگیرد. البته عقلانی تر این بود که شهره موسوی بعد از ایجاد این مشکل، اعلام استعفا می کرد. در موارد مشابه چه در فیفا و چه در فدراسیون های عضو، وقتی یکی از نواب رییس یا اعضای هیات رییسه دچار مشکل حقوقی و اقتصادی می شد، برای آنکه چرخه فوتبال متوقف نشود، اعلام استعفا می کرد.

البته مشخص نیست در شرایط فعلی که رییس فدراسیون عزل موقت شده، استعفای شهره موسوی از نایب رییسی بانوان چه فرجامی برای هیات رییسه خواهد داشت. این ها مواردی است که باید از سوی کامرانی فر از فیفا استعلام می شد.