آلن شیرر معتقد است منچستریونایتد حتی با قهرمانی در جام حذفی انگلیس نیز شایسته انتقاد است 

طرفداری | مصاحبه آلن شیرر و گری لینکر با اریک تن هاخ انتقادهایی را به همراه داشته است. 

به گزارش تلگراف؛ پس از پیروزی منچستریونایتد در فینال اف‌ای کاپ انگلیس، اریک تن هاخ برای مصاحبه تلویزیونی با تلویزیون BBC در کنار آلن شیرر و گری لینکر قرار گرفت. چهره‌های شاخص لیگ برتر با پرسش‌های چالشی خود، وضعیت سختی را برای اریک تن هاخ ایجاد کردند. آن‌ها به بی‌ثباتی منچستریونایتد در طول فصل و آینده سرمربی هلندی پرداختند، جایی که اریک تن هاخ مجبور شد با ادبیات متفاوتی فضای پرتنش را ادامه دهد. در ابتدا تعدادی از هواداران و چهره‌های فوتبال نسبت به رویکرد مجریان بی‌بی‌سی معترض بودند، با این حال آن‌ها حامیان خودشان را نیز پیدا کردند. 

آلن شیرر در ابتدای مصاحبه‌اش با اریک تن هاخ، به او گفت:

شما تیمی در زمین دارید که نگرش عالی، توانایی فوق‌العاده و قدرت پیروزی در تک‌به‌تک‌ها را نشان داده است. با این حال، این همیشه اینطور نبوده، درست است؟

در حالی که بسیاری از بینندگان از شیوه‌ی پرسش‌گری این زوج تمجید کردند، لینکر روز دوشنبه در پادکست «The Rest is Football» به شیرر گفت:

مردم کمی از سوالات ما و پاسخ تو به اریک تن هاخ دلخور شدند. او برای مصاحبه آمد و به نظر می‌رسید از همان ابتدا چندان خوشحال نیست. فکر می‌کنم او همچنین به روی کین کنایه زد، بنابراین بدیهی است که وقتی آمد چیزی در ذهنش داشت. من پرسیدم: «فکر می‌کنی توسط کارشناسان و حتی ما، با تو بی‌انصافی شده است؟» مسلما، وظیفه ما این است که گاهی اوقات انتقاد کنیم، باید حرفمان را بزنیم. سپس تن هاخ در پاسخ گفت «قطعا». بعد هم تو واکنش نشان دادی.

 شیرر پاسخ داد:

 بله. او حق دارد مقابله به مثل کند، چون گاهی مورد انتقاد قرار گرفته است. به نظر من به درستی چنین بوده، چون تیمش فاصله‌ زیادی با سطح قابل قبول داشته است. آنها عملکرد ضعیفی داشته‌اند. فصل آن‌ها در لیگ برتر فاجعه‌بار بوده است. فکر نمی‌کنم هیچ هوادار منچستریونایتد با این دیدگاه مخالفت کند. اینکه هشتم شوند، با تعداد گل خورده و موقعیت‌های داده شده به حریف، شرم‌آور است. بنابراین، به خاطر تمام این مسائل مجبور بودیم آنها را در طول فصل مورد انتقاد قرار دهیم. اگر این کار را نمی‌کردیم، وظیفه‌مان را انجام نداده بودیم. اما او حق دارد از کسانی که احساس می‌کند با او بی‌عادلانه رفتار کرده‌اند، دلخور باشد، اما من احساس می‌کردم کاملا حق داشتم حرفم را بزنم.

اریک تن هاخ در پاسخ به شیرر به بحران مصدومیت تیمش اشاره کرد. او در پاسخ به سوالی در مورد آینده‌اش اعلام کرد تیم تحت هدایت او نسبت به زمان ورودش به اولدترافورد وضعیت بهتری دارد. تن هاخ در واکنش به انتقاد روی کین نیز به شوخی به او گفت «تو در دوران مربیگری‌ات به مشکل خورده بودی». سرمربی هلندی در ادامه جنگ رسانه‌ای خود، در جریان نشست خبری پس از بازی با منچسترسیتی در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفت:

با چیزی که گفتی، متاسفم اما هیچ دانشی در فوتبال و هدایت یک باشگاه نداری.