به گزارش "ورزش سه"، در دور پنجم مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027، تیم ملی اندونزی در جاکارتا میزبان و پذیرای عراق بود که این بازی در نهایت با برتری 2 بر صفر عراق خاتمه پیدا کرد.

شیرهای بین النهرین که پیش از این صعودشان به دور بعدی قطعی شده بود، از آغاز بازی عملکردی تهاجمی در پیش گرفته بودند و اندونزی هم که با ویتنام، اختلاف امتیازی مطلوبش را ایجاد کرده بود، عقب نشسته بود تا از این بازی، بتواند حداقل امتیاز ممکن را دشت کند اما این اتفاق صورت نگرفت. آیمن حسین در دقیقه 54 از روی نقطه پنالتی دروازه سوتاردی را باز کرد و در شرایطی که آمات مدافع مرکزی این تیم اخراج شده بود، این تیم صاحب یک ضربه پنالتی دیگر شد که آن را ایمن حسین خراب کرد!

بازی با همین نتیجه 1 بر صفر ادامه داشت تا اینکه این بار علی جاسم در دقیقه 88، با ضربه پای راست زیبای خودش گل دوم را به ثمر رساند و خیال عراقی‌ها را راحت کرد. شاگردان خسوس کاساس در تیم ملی عراق امید دارند با پیروزی در بازی ششم مقابل ویتنام، برای نخستین بار با پیروزی در تمامی بازی‌ها به مرحله بعد برسند و اندونزی هم که اکنون 7 امتیازی است، نگاهش به بازی ویتنام-فیلیپین است که رقیب آنها ویتنام در 4 بازی گذشته، تنها 3 امتیاز دشت کرده و شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند.