به گزارش "ورزش سه"، سیروس دین‌محمدی در حاشیه دیدار خیریه ستارگان 98 و ستارگان فوتبال ایران، به صحبت با خبرنگاران پرداخت که متن آن را در زیر می‌خوانید:

* بازی خیریه ستارگان ۹۸ و ستارگان فوتبال ایران برگزار شد. نظر شما در مورد این بازی چیست؟
- بالاخره ما وظیفه‌مان است که در این بازی‌ها شرکت کنیم. پیشکسوتان ۹۸ یا بازیکنانی که فوتبالشان به پایان رسیده است، حتماً باید در کارهای خیر شرکت کنند. ما هم روزی پیشکسوت می‌شویم. فکر نکنید که همیشه شما جوان خواهید بود؛ روزی هم شما پیشکسوت خواهید شد. اما باید قدر همدیگر را بدانیم، زیرا متأسفانه تا زمانی که زنده‌ایم قدر همدیگر را نمی‌دانیم. وقتی خدای نکرده پیشکسوتی فوت می‌کند، آن وقت یادمان می‌آید و در امجدیه مراسم می‌گیریم یا پیراهنش را امضا می‌کنیم یا یک بازی خیرخواهانه ترتیب می‌دهیم. باید وقتی زنده‌ایم قدر همدیگر را بدانیم، زیرا پس از فوت دیگر هیچ فایده‌ای ندارد. امیدوارم که تمام پیشکسوتان، به‌ویژه مدیران، قدر این پیشکسوتان را بدانند. آقای مدیر، وقتی که یک پیشکسوت به باشگاه می‌آید باید او را روی سر بگذاری، زیرا این پیشکسوت‌ها برای این باشگاه بدون امکانات و پول بازی کرده‌اند. بدون رختکن، بدون دوش، بدون دکتر، بدون تدارکات، بدون پول و بدون زمین بازی کرده‌اند و شما باید اکنون قدرشان را بدانید. اگر شما اکنون مدیر باشگاه هستید، به‌خاطر آن است که این باشگاه را حفظ کرده‌اند و بدون هیچ چشم‌داشتی برای آن بازی کرده‌اند. هیچ فرقی نمی‌کند، هر دو تیم، هم استقلال و هم پرسپولیس، هر باشگاه باید قدر پیشکسوتان خود را بداند.

1932782

* شرایط استقلال را در فصل پیش‌رو چگونه می‌بینید؟ آیا نقل و انتقالات را تاکنون موفقیت‌آمیز ارزیابی می‌کنید؟ آیا فکر می‌کنید استقلال می‌تواند ناکامی فصل گذشته را جبران کند؟
- من امیدوارم که جبران کند. هواداران استقلال امسال قهرمانی می‌خواهند. سال گذشته دوم شدیم و شرایط به گونه‌ای بود که مدیریت مشکل داشت و این مسائل. اوکی، مشکلی نیست، مردم و هوادار این را قبول می‌کنند. ولی امسال فکر نمی‌کنم که هواداران بهانه‌ها را قبول کنند. هواداران دوست دارند که تیم‌شان قهرمان شود. من هنوز بازیکنان جدید را ندیده‌ام، ولی فکر می‌کنم رامین رضائیان یکی از بهترین گزینه‌ها برای استقلال باشد. بازیکن خیلی خوبی است و کیفیت بالایی دارد. به نظر من بهترین خرید بود. اما نظر شخصی من این است که وقتی بازیکن خارجی می‌گیری، باید فیلم بازی‌هایش را ببینی و آن را روی سایت‌ها بگذاری تا هواداران ببینند و بفهمند که بازیکن با کیفیتی گرفته‌ای یا نه. من خودم هنوز کیفیت بازیکنان جدید را ندیده‌ام. ای کاش فیلم‌های کوتاه از بازی‌هایشان را روی سایت‌ها می‌گذاشتند تا ما هم ببینیم. الان نمی‌توانم قضاوت کنم.

* آیا صفحه هواداری باشگاه استقلال را دنبال می‌کنید؟ چون فیلم‌ها را آنجا گذاشته اند.
- نه، باشگاه استقلال ما را فراموش کرده است. فکر می‌کنم مدیران ما را نمی‌شناسند. البته می‌شناسند، ولی دلم پر نیست. دوست دارم که پیشکسوتان دور هم جمع شوند و درد دل‌های‌شان را بگویند. من بعضی وقت‌ها به استادیوم آزادی می‌روم و جایگاه شماره دو را می‌بینم، یادم می‌آید که رفیقی داشتم و وقتی به او گفتم اینجا سایه است، گفتم که من لباسم را آنجا عوض می‌کردم. چون رختکن نداشتیم، باید قدر این پیشکسوتان را بدانیم. من خودم را نمی‌گویم، باید قدر دیگران را بدانیم.

* آیا با باشگاه پیکان همکاری دارید؟
- با من صحبت کرده بودند و برنامه‌ای به عنوان سرمربی داده بودم ولی نشد.

* یعنی شما به کادرفنی این تیم اضافه نخواهید شد؟
- نه برای چه باید اضافه شوم؟ (با خنده)

* فصل بازی‌های فوتبال به پایان رسیده است. آیا از وضعیت یورگن کلوپ خبردار هستید؟
- نه، هیچکس خبر ندارد. یورگن کلوپ در حال استراحت است و فکر کنم تیم ندارد. فقط تولدش را تبریک گفتم و او هم جواب داد.

* شما تنها رابط مردم ایران با آقای یورگن کلوپ هستید.
- بله، ایشان محبت دارند. من دفعه قبل گفتم که خیلی با معرفت است. اینجا یک مربی لیگ سه از جلوی ما رد می‌شود و ما سلام می‌کنیم ولی جواب نمی‌دهد. اما ایشان همیشه جواب می‌دهند.