به گزارش "ورزش سه" وقتی به ترکیب اولیه تیم ملی امریکا در بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی نگاه می‌کنیم مشخص می‌شود گرگ برهالتر سرمربی این تیم مسئولیت محافظت از قفس توری را به طور متناوب بر عهده مت ترنر و زک استفن گذاشته است.
دو دروازه‌بانی که فصل آینده در لیگ جزیره به عنوان ذخیره‌ی آرون رمزدیل و ادرسون در تیم‌های آرسنال و من‌سیتی حاضر خواهند بود.
اما حضور سین جانسون دروازه‌بان ۳۳ ساله نیویورک‌سیتی در بازی دشوار برابر اروگوئه نشان داد برهالتر سه دروازه‌بان مطمئن برای جام جهانی در اختیار دارد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شویم
* مت ترنر
دروازه‌بان ۲۷ ساله تیم نیوانگلند امریکا که ابتدای ماه میلادی جاری به آرسنال پیوست، به احتمال زیاد انتخاب نخست برهالتر برای خط دروازه تیمش در جام جهانی خواهد بود. گلر ۱۹۱ سانتی‌متری تیم ملی امریکا نخستین بار در فوریه سال گذشته برای امریکا به میدان رفت و از آن روز تا کنون در ۱۸ بازی ملی برای یانکی‌ها به میدان رفته است. او در هر ۶ مسابقه تیم ملی کشورش در راه قهرمانی کونکاکاف ۲۰۲۱ بازی کرد و یکی از نقش‌های کلیدی در راه این قهرمانی را ایفا کرد. سپس در بازی‌های اولیه تیمش در مقدماتی جام جهانی هم به صورت ثابت به میدان رفت تا اینکه زک استفن برای چند مسابقه او را نیمکت‌نشین کرد. در ادامه مجددا ترنر به ترکیب برگشت و صبح امروز هم در نخستین بازی رسمی تیمش در فیفادی ژوئن برابر گرنادا در ترکیب اصلی قرار داشت.


* زک استفن
معروف‌ترین گلر در اسکواد تیم ملی امریکا. دروازه‌بان دوم منچسترسیتی که با اشتباه مرگبارش برابر لیورپول یک جام را از سیتیزن‌ها گرفت. استفن که به مانند ترنر ۲۷ ساله است، از نظر بازی ملی بین دروازه‌بان‌های امریکا پرسابقه‌ترین است و از سال ۲۰۱۸ به این سو در ۲۹ مسابقه برای تیمش به میدان رفته که ۱۵ بازی آن دوستانه، ۶ بازی در مقدماتی جام جهانی و ۵ بازی آن هم به مسابقات ۲۰۱۹ کونکاکاف مربوط می‌شود. استفن جدی‌ترین رقیب مت ترنر برای حضور در ترکیب اصلی یانکی‌ها در جام جهانی خواهد بود. دروازه‌بانی که به مانند رقیب خودش  ذخیره‌ی گلر اصلی یکی از تیم‌های تاپ‌سیکس جزیره در فصل آینده خواهد بود.


* سین جانسون
گلر ۳۳ ساله تیم فوتبال نیویورک‌سیتی که فوتبالش را به صورت حرفه‌ای در لیگ MLS در تیم آتلانتا شروع کرد و یک سال بعد به شیکاگو پیوست و هفت سال برای این تیم به میدان رفت. در ادامه به نیویورک‌سیتی پیوست و تا به امروز برای این تیم به میدان می‌رود. جانسون که سابقه سه قهرمانی کونکاکاف با تیم ملی امریکا را در کارنامه دارد، در ۱۳ بازی این فصلش برای نیویورک‌سیتی ۸ کلین‌شیت انجام داده و احتمالا حضور در جام جهانی قطر آخرین تورنمنت بزرگ ملی این بازیکن خواهد بود.
دروازه‌بان ۱۹۰ سانتی‌متری امریکایی‌ها اصالتی جامائیکایی دارد و تا کنون در ۱۰ بازی ملی برای کشورش به میدان رفته که نخستین بار آن به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد. 


نکته بسیار جالب در خصوص تیم ملی آمریکا این است که آنها در جام جهانی ۹۸ هم که با ایران هم‌گروه بودند دقیقا از چنین ترکیبی در خط دروازه بهره می‌بردند؛ دو دروازه‌بان در لیگ برتر انگلستان و یک گلر در MLS. در آن دوره آمریکا کیسی کلر از لسترسیتی و برد فریدل را از لیورپول در اختیار داشت و یورگن سامر هم به عنوان گلر تیم کولومبوس کریو در لیست تیم ملی آمریکا برای جام جهانی حاضر بود. 
دقیقا شرایطی مشابه این دوره که مت ترنر و زک استفن از لیگ جزیره و تیم‌های آرسنال و من‌سیتی و سین جانسون به عنوان گلر تیم نیویورک سیتی از MLS ترکیب دروازه‌بانان امریکا در جام جهانی را تشکیل می‌دهند.