به گزارش "ورزش سه"، شرایط ورزشگاه‌های مدرن قطر نگرانی لغو دیدار دوستانه میان ایران و الجزایر را به وجود آورده است. ایران که در این هفته در قطر اردو زده بود به دنبال برگزاری دیدار دوستانه خود در ورزشگاهی مجهز به سیستم تهویه بود.

ایران درخواست داده بود که برای بازی با الجزایر در یکی از ورزشگاه‌هایی که جام جهانی در آن برگزار خواهد شد به میدان برود اما این اجازه صادر نشد چراکه عملیات شن‌پاشی در ورزشگاه‌های جام جهانی قطر به جز ورزشگاه احمد بن علی که در اختیار بازی‌های پلی‌آف است شروع شده است. پرو، کاستاریکا، استرالیا و نیوزلند در این استادیوم دیدارهای پلی‌آف خود را برگزار خواهند کرد.

با این اوصاف ایران چاره‌ای ندارد که بازی دوستانه خود را در همان ورزشگاه القطر برگزار کند. این ورزشگاه برخلاف دیگر ورزشگاه‌های مدرن این کشور به سیستم کولر و تهویه مجهز نیست و با توجه به شرایط آب و هوایی گرم قطر می‌تواند آزار دهنده باشد.


با این‌حال اعضای دو تیم ایران و الجزایر امیدوار هستند طبق پیش‌بینی‌ها هوا در زمان برگزاری بازی ۲۵ تا ۳۰ درجه باشد تا بازیکنان گرمای کمتری را تحمل کنند.

دو تیم ایران و الجزایر به اینکه در ورزشگاه القطر با یکدیگر بازی کنند علاقه‌ای ندارند چون هوا بسیار گرم است و ممکن است این بازی به بازیکنان آسیب هم بزند. قطر به دلیل محدودیت‌هایی که در راه آماده‌سازی جام جهانی دارد در این مقطع نمی‌تواند میزبانی خوبی از ایران داشته باشد.

حتی بلماضی، سرمربی الجزایر حسابی از این اتفاق عصبانی شده و تهدید کرد با این شرایط بازی نخواهند کرد‌. البته با توجه به تدارک صورت گرفته و تمربنات اخیر دو تیم به نظر نمی‌رسد این بازی لغو شود.