به گزارش ورزش سه، راضی شنایشل که سابقه هدایت تیم ملی عراق در جام ملتهای آسیا 2015 را دارد، موافقت خود را برای بر عهده گرفتن سرمربیگری این تیم در دو بازی بعدی مقابل امارات و سوریه در مقدماتی جام جهانی 2022 به عهده اعلام کرده است.

 

شنایشل گفت: «‏در صورتی که فدراسیون فوتبال عراق نیاز به کمک دارد، هیچ مربی عراقی قبول نکرده است که ماموریت مربیگری تیم ملی را بر عهده بگیرد و من آماده می‌شوم که تیم ملی را در دو بازی بعدی مقابل تیم‌های ملی امارات و سوریه هدایت کنم.»

 

وی افزود: «‏من از انجام وظیفه ملی امتناع نمی کنم اما در صورت دریافت این پست حتی اگر موفق شوم تیم ملی عراق را برای صعود به پلی آف هدایت کنم، ادامه نمی‌دهم.»

شنایشل از فدراسیون فوتبال عراق خواست تا با یک مربی خارجی بلندپایه و شناخته شده جهان قرارداد ببندد تا آماده سازی تیم ملی، صحیح و علمی صورت بگیرد.

 

به نظر می رسد اظهارات شنایشل پاسخی غیرمستقیم به اظهارات باسم قاسم سرمربی النفط است که در آن از هدایت تیم ملی عراق در دو بازی بعدی خودداری کرده و خواستار ادامه قرارداد خود حداقل تا سه سال شده است.

 

گفتنی است که فدراسیون فوتبال عراق، زلیکو پتروویچ، سرمربی تیم ملی عراق را پس از تساوی ۱-۱ مقابل تیم لبنان، از سرمربیگری تیم ملی این کشور اخراج کرده بود.

فدراسیون فوتبال عراق تایید کرد که جانشین پتروویچ در هدایت تیم ملی یکی از مربیان عراقی خواهد بود.