رحیم یوسفی بازیکن اسبق پرسپولیس در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تدارکاتی اخیر این تیم مقابل پیکان که با گلهای شرزود تمیروف و مرتضی پورعلی گنجی به برتری سرخپوشان تهرانی انجامید اظهاراتی را مطرح کرد.

به نظر شما هدف گل‌محمدی از برگزاری بازی مقابل پیکان چه بود؟

قطعاً سرمربی تیم در این روزها که مشغول بدنسازی با شاگردانش است می خواهد وضعیت تک‌تک نفرات را زیر نظر بگیرد. البته بازی با پیکان برای این شرایط بازی خوبی است چون این تیم حریف قدری نیست. همانطور که در لیگ هم نتوانست کار خاصی بکند. اما قطعاً گل محمدی دنبال این است که ارنج تیمش را کم کم پیدا کند.

گلزنی پورعلی گنجی در این دیدار تا چه اندازه برای کادر فنی اهمیت داشته است؟

به نظرم مرتضی پورعلی گنجی از آن دسته مدافعانی است که به حریف باج نمی دهد. البته به شرط اینکه از آسیب دیدگی کاملاً رها شده باشد که البته با این گلی که زد نشان داد روبه راه شده است. البته این بازیکن در پست های دیگری مثل هافبک دفاعی هم می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

گلزنی مدافع چه ویژگی برای بازیکن این پست محسوب می شود؟

قطعاً ویژگی مهمی است. هر زمان که مهاجمان تیم نتوانند روی ارسال‌ها گل بزنند مدافعان جلو کشیده و گلزن می‌توانند جور مهاجمان را به دوش بکشند و کار را تمام کنند.

او می تواند جای خالی سید جلال حسینی را پر کند؟

بالاخره با حضور بازیکنان جدید و جوان تر باید جای قدیمی ها پر شود. سیدجلال هم تا زمانی که بود به پرسپولیس کمک کرد و حالا نوبت نفرات جدید است.

به نظر شما نقل و انتقالات پرسپولیس خوب بود؟

متاسفانه در یارگیری خوب عمل نکردند. در واقع خیلی عجله کردند. در پستی که خیلی مهم بود هنوز بازیکن درستی گرفته نشده است. پرسپولیس فصل قبل از نداشتن مهاجم تمام کننده لطمه خورد و هنوز نتوانسته بازیکنی را در این پست جذب کند. به نظر من کادر مدیریتی و فنی در این زمینه کوتاهی کردند.

متأسفانه پرسپولیس در یارگیری بد عمل کرد/ با این بازیکن تیم یحیی ۱۰ نفره است/ گل محمدی از این بازیکن چه دیده که دست از او نمی کشد؟

یکی از گل های پرسپولیس را شرزود تمیروف زد. فکر می کنید او بتواند در فصل جدید مشکل خط حمله پرسپولیس را برطرف کند؟

ای بابا من فکر کردم این بازیکن از پرسپولیس رفته! من قبلا هم بارها از این بازیکن انتقاد کردم. البته من دشمن تمیروف نیستم و فوتبالی حرف می زنم. خصومت شخصی هم با کسی ندارم. اما اگر من در زمین خاکی هم بخواهم فوتبال بازی کنم تمیروف را در ترکیب تیمم قرار نمی‌دهم. فکر می‌کنم خیلی از پیشکسوتان پرسپولیس هم با من هم نظر باشند.

با این شرایط فکر می‌کنید چرا این بازیکن در پرسپولیس مانده است؟

شاید یحیی گل محمدی بخواهد تیمش را ۱۰ نفر به میدان بفرستد! ولی این را از الان می گویم که پرسپولیس اگر بخواهد روی این بازیکن حساب باز کند قطعاً در هر مسابقه تیمش ده نفر به زمین می رود. او در کل بازی هایی که برای پرسپولیس به میدان رفت توپ ها را به در و دیوار زد و یکی از آنها شانسی و اتفاقی به گل تبدیل شد. نمی دانم یحیی گل محمدی چه چیزی در این فوتبالیست دیده که ما پیشکسوتان و اهالی فوتبال نمی توانیم ببینیم.