سرمربی جوان بارسلونا به دنبال رسیدن به خواسته های خود است. 

ژاوی هرناندز که بارسلونا را تور پیش فصل تیم در آمریکا هدایت می کند، در دیدار ابتدایی تیم مقابل اینتر میامی پیامی برای برخی بازیکنان تیمش فرستاد و حالا از دیدار مقابل رئال مادرید قدم دیگری در این راستا برداشته است. 

طرفداری| ژاوی امروز و دیدار برابر رقیب سنتی، گاوی و پدری را به عنوان هافبک های ترکیب اصلی در کنار بوسکتس به زمین فرستاد و فرانکی دی یونگ را روی نیمکت نشاند.  با شروع نیمه دوم، ژاوی تصمیم گرفت به دی یونگ فرصت بازی دهد، ولی تعجب آور اینکه همانند مسابقه برابر اینتر میامی، دی یونگ به جای کریستینسن به عنوان مدافع وسط به کار گرفته شد. 

به گزارش موندو دپورتیوو، بارسلونا برای انتقال دی یونگ با منچستریونایتد توافقی 85 میلیون یورویی به اضافه آپشن های اضافه دارد، ولی دی یونگ که تا 2026 با بلوگرانا قرارداد دارد، تمایلی به ترک باشگاه نشان نمی دهد؛ این با وجود آن است که اریک تن هاخ، سرمربی سابق دی یونگ در آژاکس تمایل بسیاری به حضور شاگرد قدیمی اش در اولدترافورد دارد.

ژاوی با قرار دادن دی یونگ در 2 بازی پیاپی به عنوان مدافع وسط در زمین، پیام واضحی برای هافبک هلندی فرستاد که قرار نیست جایی در برنامه های او در فصل آتی داشته باشد و بهتر است تصمیمش برای ماندن در نیوکمپ را تغییر دهد. 

این تصمیمات ژاوی شامل حال ممفیس و دِست هم شد. با بالا رفتن تعداد بازیکنان بارسلونا در خط حمله، پیدا کردن جای ثابت برای ممفیس هم بسیار سخت شده و مسئولان تیم به دنبال خلاص شدن از حضور او هستند. همچنین ژاوی با وجود داشتن مدافع راست کلاسیکی چون دِست، تصمیم گرفت در این پست از آرانخو استفاده کند و دست را روی نیمکت بگذارد. ژاوی شدیدا به دنبال خرید آزپلیکوئتا است و به دست اعتماد چندانی ندارد.