سرمربی فعلی بارسلونا خودش را شاگرد اسطوره های مربیگری این تیم می داند. 

ژاوی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با یوونتوس حاضر شد و در مورد وضعیت بارسلونا مطالبی را عنوان کرد.

طرفداری | به گزارش موندو دپورتیوو و آاس، چهارمین بازی دوستانه پیش فصل بارسلونا، چهارشنبه (5 صبح) مقابل یوونتوس برگزار می شود. بلوگرانا که تا پیش از این دو پیروزی و یک تساوی در بازی های دوستانه اش به دست آورده، با روحیه بالای ناشی از پیروزی در ال کلاسیکو پا به استایوم کاتن بول تگزاس می گذارد. ژاوی، سرمربی بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این بازی حضور یافت و در مورد وضعیت تیمش صحبت کرد. 

باشگاه به سختی در حال تلاش است تا ترکیب تیم را تقویت کند. تا حالا که کاملا از نحوه عملکرد بازیکنان در تمرینات و داخل زمین راضی بوده ام. حضور رافا مارکز در تیم ب؟ رافا یکی از اسطوره های فوتبال است و داشتن او در تیم ب مایه افتخار است. دائما با هعم در تماس هستیم و می دانم که آینده او بسیار درخشان خواهد بود. ژول کونده به بارسلونا می آید؟ باشگاه در حال تقویت ترکیب است و این تنها چیزی است که می توانم به شما بگویم. هر وقت که بیانیه رسمی ای در این خصوص منتشر شد، آن موقع می توانیم با هم در مورد این ماجرا صحبت کنیم. پابلو توره در برنامه های تیم اصلی جا دارد و دائما در حال سورپرایز کردن ما است. استعداد او انکارنشدنی است. با این حال این به معنای حضور دائمی او در تیم اصلی نیست، پابلو برای پیشرفت جا دارد و خواهیم دید که اوضاع برایش چگونه پیش می رود.

سرمربی بارسلونا همچنین از مصدومیت فران تورس خبر داد: 

وضعیت فران تورس؟ او مصدومیت ناجوری دارد که اذیتش می کند. او برای من بازیکن بسیار مهمی است اما متاسفانه در بازی فردا مقابل یوونتوس هم نمی توانیم او را در اختیار داشته باشیم. قصد داریم مقابل یوونتوس، ترکیب متفاوتی نسبت به ال کلاسیکو به زمین بفرستیم. بازیکنانی که همراه تیم به آمریکا نیامده اند؟ به آنها گفتم که بهتر است در شهر بمانند و تکلیف خودشان را برای آینده مشخص کنند.

ژاوی از نقش خودش در خریدهای بارسلونا می گوید: 

بازیکنان می خواهند به بارسلونا بیایند چون ما اینجا یک پروژه هیجان انگیز داریم. باشگاه در بهترین وضعیت ممکن قرار ندارد اما ما هنوز هم بارسلونا هستیم. وقتی می خواهیم با بازیکنان مدنظر مذاکره کنیم، تنها حقایق را به آنها می گوییم؛ از زیبایی های شهر و نقش آنها در پروژه تیم حرف می زنیم. به شخصه دوست دارم در همه کارها به باشگاه کمک کنم. وقتی پروژه ای را آغاز می کنم، از تمام تلاشم بهره می گیرم، شخصیت من این گونه است. اگر قرار بر غیر این باشد ترجیح می دهم در خانه بمانم. رویای من این است که بارسلونا دوباره جام بردن هایش را آغاز کند.

اخیرا شایعات بازگشت لیونل مسی به بارسلونا قوت گرفته اند، ژاوی اما از غیرممکن بودن این سناریو خبر داد: 

بازگشت مسی؟ در این لحظه بازگشت او غیرممکن است. او با پاری سن ژرمن قرارداد دارد و الان وقت صحبت در این مورد نیست.

ژاوی قصد ندارد خودش را با اسطوره های سرمربیگری بارسلونا مقایسه کند:

مقایسه با کرایوف و گواردیولا؟ نمی خواهم کرایوف و یا گواردیولای جدید باشم، من شاگرد یوهان و پپ هستم و سعی می کنم که بارسا را دوباره به قله فوتبال برگردانم. وقتی سال گذشته به بارسا برگشتم، آرام آرام پیشرفتمان آغاز شد و فوتبال بهتری به اجرا گذاشتیم، با این حال پس از مدتی افت ما شروع شد. امسال باید ثبات بیشتری داشته باشیم.

سرمربی بارسلونا در نهایت از وضعیت خط حمله پرتعداد این تیم صحبت کرد: 

جذب لواندوفسکی؟ روبرت یکی از ستارگان فوتبال جهان است و شخصیتی به شدت حرفه ای دارد. از داشتن او در تیم خیلی خوشحالم. به نظر من داشتن بازیکنان زیاد در خط حمله یک مشکل نیست. باید این را درک کنید که در فوتبال امروز و با وجود 5 تعویض، ترکیب ثابت دیگر آن معنای گذشته را ندارد.